Page 23 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 23
kako so slovenski učitelji zadovoljni s svojim poklicem in zakaj je to pomembno?
4.3 Splošno zadovoljstvo učiteljev s poklicem v odvisnosti od števila
let dela v vzgoji in izobraževanju
Glede na število let dela v vzgoji in izobraževanju smo učitelje razdelili v pet
skupin, ki so razvidne iz spodnje preglednice. Zanimalo nas je, ali je zazna-
vanje splošnega zadovoljstva učiteljev s poklicem odvisno od števila let dela
v vzgoji in izobraževanju.
Preglednica 3: Izid preizkusa homogenosti varianc in enofaktorske analize variance
(ANOVA) za spremenljivko splošno zadovoljstvo učiteljev s poklicem glede na število let
dela v vzgoji in izobraževanju
Število let N x ̄ SD Levenov test ANOVA
dela F P F P
do 3 leta 85 24,60 3,67
4 do 6 90 24,04 3,91
Splošno za- 7 do 18 218 23,56 4,37
dovoljstvo 0,55 0,70 1,18 0,31
s poklicem
19 do 30 298 23,91 4,06
nad 31 174 23,62 3,98
Legenda: N – numerus vzorca, x ̄ – aritmetična sredina, SD – standardna deviacija,
F-preizkus homogenosti varianc, ANOVA – enofaktorska analiza variance,
P – statistična pomembnost.
Na podlagi Levenovega preizkusa sprejmemo hipotezo o enakosti va-
rianc med skupinami (F = 0,547, p = 0,702). Izid enofaktorske analize vari-
ance (F = 1,197; p = 0,311) pokaže, da med učitelji glede na število let dela v
vzgoji in izobraževanju ne obstaja statistično pomembna razlika v zazna-
vanju splošnega zadovoljstvu s poklicem. Kljub temu da se statistično po-
membna razlika ni pokazala, lahko vidimo, da so v našem vzorcu najzado-
voljnejši učitelji z do tremi leti dela v vzgoji in izobraževanju, najmanj pa
tisti, ki imajo od sedem do 18 let delovne dobe.
4.4 Splošno zadovoljstvo učiteljev s poklicem v odvisnosti
od velikosti šole
Velikost šole poučevanja smo ocenjevali na osnovi števila učencev. Šole
smo glede na velikost razdelili v štiri skupine, kar je razvidno iz spodnje
preglednice.
23