Page 23 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 23

kako so slovenski učitelji zadovoljni s svojim poklicem in zakaj je to pomembno?
                 4.3  Splošno zadovoljstvo učiteljev s poklicem v odvisnosti od števila
                 let dela v vzgoji in izobraževanju
            Glede na število let dela v vzgoji in izobraževanju smo učitelje razdelili v pet
            skupin, ki so razvidne iz spodnje preglednice. Zanimalo nas je, ali je zazna-
            vanje splošnega zadovoljstva učiteljev s poklicem odvisno od števila let dela
            v vzgoji in izobraževanju.


            Preglednica 3: Izid preizkusa homogenosti varianc in enofaktorske analize variance
            (ANOVA) za spremenljivko splošno zadovoljstvo učiteljev s poklicem glede na število let
            dela v vzgoji in izobraževanju

                         Število let   N   x ̄      SD     Levenov test  ANOVA
                           dela                            F     P      F    P
                         do 3 leta  85    24,60     3,67
                          4 do 6   90     24,04     3,91
             Splošno za-  7 do 18  218    23,56     4,37
             dovoljstvo                                    0,55  0,70  1,18  0,31
             s poklicem
                         19 do 30  298    23,91     4,06

                          nad 31   174    23,62     3,98
            Legenda: N – numerus vzorca, x ̄  – aritmetična sredina, SD – standardna deviacija,
            F-preizkus homogenosti varianc, ANOVA – enofaktorska analiza variance,
            P – statistična pomembnost.

                 Na podlagi Levenovega preizkusa sprejmemo hipotezo o enakosti va-
            rianc med skupinami (F = 0,547, p = 0,702). Izid enofaktorske analize vari-
            ance (F = 1,197; p = 0,311) pokaže, da med učitelji glede na število let dela v
            vzgoji in izobraževanju ne obstaja statistično pomembna razlika v zazna-
            vanju splošnega zadovoljstvu s poklicem. Kljub temu da se statistično po-
            membna razlika ni pokazala, lahko vidimo, da so v našem vzorcu najzado-
            voljnejši učitelji z do tremi leti dela v vzgoji in izobraževanju, najmanj pa
            tisti, ki imajo od sedem do 18 let delovne dobe.


                 4.4  Splošno zadovoljstvo učiteljev s poklicem v odvisnosti
                 od velikosti šole

            Velikost šole poučevanja smo ocenjevali na osnovi števila učencev. Šole
            smo glede na velikost razdelili v štiri skupine, kar je razvidno iz spodnje
            preglednice.


                                                                               23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28