Page 19 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 19

kako so slovenski učitelji zadovoljni s svojim poklicem in zakaj je to pomembno?
            učence bolje motivirajo, kar pripomore tudi k akademskemu uspehu učen-
            cev (Demirtaş, 2010; Wartenberg idr. 2023). Zadovoljstvo učiteljev s pokli-
            cem je torej ključnega pomena za kakovostno poučevanje in spodbujanje
            uspešnosti učencev (Ainley in Carstens, 2018).
                 Hkrati splošno zadovoljstvo učiteljev s poklicem zmanjšuje njihove in-
            dividualne, še posebej s stresom povezane zdravstvene težave (Benevene
            idr., 2018), napoveduje njihovo manjšo izčrpanost in redkejšo odsotnost z
            dela (Wriqi, 2008) ter pomembno prispeva k manj pogostemu zapuščanju
            učiteljskega poklica (Skaalvik in Skaalvik, 2011). To je trenutno še posebej
            aktualno za Slovenijo, ki se sooča s precejšnjim pomanjkanjem učiteljev
            (Bogdan Zupančič in Gavriloski Tretjak, 2023).
                 Raziskave, ki smo jih navedli, potrjujejo, da je zadovoljstvo učiteljev s
            poklicem pomemben dejavnik njihovega dobrega počutja in kakovostnega
            dela v instituciji, hkrati pa se odraža tudi v uspehu učencev. Na osnovi na-
            vedenih prednosti, ki jih prinaša zadovoljstvo učiteljev s poklicem, smo se
            vprašali, kakšno je zadovoljstvo učiteljev s poklicem v Sloveniji.


                 3  Empirični del

                 3.1  Metodologija

                 3.1.1  Raziskovalni problem
            V raziskavi nas je podrobneje zanimalo, kako učitelji v Sloveniji v  splošnem
            zaznavajo zadovoljstvo s svojim poklicem. Pri tem nas je zanimalo, ali je
            njihovo zadovoljstvo odvisno od stopnje poučevanja (OŠ/SŠ), števila let
            dela v vzgoji in izobraževanju ter velikosti šole, v kateri poučujejo. Pozor-
            nost smo namenili tudi vprašanjema, kaj učitelje pri pedagoškem delu naj-
            bolj razveseljuje oz. izpopolnjuje in kaj pesti.


                 3.1.2  Vzorec

            V pričujočem prispevku prikazujemo del rezultatov obsežnejše raziskave o
            zaznavanju statusa učiteljskega poklica z vidika pedagoških delavcev in nji-
            hovega zadovoljstva s poklicem, ki je vključevala pedagoške delavce iz vseh
            statističnih regij v Sloveniji. Anketni vprašalnik, ki je bil posredovan vsem
            osnovnim in srednjim šolam v Sloveniji, je začelo izpolnjevati 1.220 stro-
            kovnih delavcev vzgoji in izobraževanju. Iz nadaljnje obdelave smo izločili
            vse neustrezno izpolnjene anketne vprašalnike in tiste, ki jih niso  izpolnili


                                                                               19
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24