Page 24 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 24

raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
            Preglednica 4: Izid preizkusa homogenosti varianc in enofaktorske analize variance
            (ANOVA) za spremenljivko splošno zadovoljstvo učiteljev s poklicem glede na velikost
            šole

                         Velikost                      Levenov test   ANOVA
                          šole –        x ̄
                         število   N           SD      F      P      F      P
                         učencev

                         do 100  60   24,87    4,19
             Splošno     101–500  430  23,79   3,97
             zadovoljstvo                             0,31   0,82   1,36   0,25
             s poklicem  501–750  187  23,79   4,17

                         nad 750  188  23,72   4,15
            Legenda: N – numerus vzorca, x ̄  – aritmetična sredina, SD – standardna deviacija,
            F-preizkus homogenosti varianc, ANOVA – enofaktorska analiza variance,
            P – statistična pomembnost.

                 Na podlagi Levenovega preizkusa sprejmemo hipotezo o enakosti va-
            rianc med skupinami (F = 0,313, p = 0,816). Izid enofaktorske analize vari-
            ance (F = 1,359; p = 0,254) pokaže, da med učitelji glede na velikost šole ne
            obstaja statistično pomembna razlika v zaznavanju splošnega zadovoljstva
            s poklicem.

                 5  Diskusija

            V prispevku nas je zanimalo, kakšne so zaznave učiteljev glede zadovoljstva
            s poklicem v odvisnosti od posameznih spremenljivk in kaj je tisto, kar
            jih pri delu najbolj razveseljuje oz. izpopolnjuje, ter kaj pesti. Na podlagi
            podanih odgovorov ugotavljamo, da učitelji v Sloveniji v splošnem zazna-
            vajo visoko zadovoljstvo s poklicem. Podobne rezultate navajajo tudi ne-
            katere druge raziskave. Visoko zadovoljstvo učiteljev s poklicem v Slove-
            niji in nekaterih državah po svetu je potrdila mednarodna raziskava Talis
            2018 (2020). Prav tako Małgorzata Szczepaniak in Agnieszka Szulc- Obłoza
            (2021) na podlagi raziskav OECD poročata, da je zadovoljstvo učiteljev z
            delom v evropskih državah na zelo visoki ravni, na visoki ravni pa je tudi
            njihovo lastno doživljanje učinkovitosti pri delu. Takšni rezultati so spod-
            budni, saj, kot smo prikazali v teoretičnemu delu prispevka, zadovoljstvo
            učiteljev s poklicem vpliva na njihovo počutje in različne vidike dela v in-
            stituciji, odraža se v delu učencev, hkrati pa predstavlja varovalni dejavnik


            24
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29