Page 24 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 24
raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
Preglednica 4: Izid preizkusa homogenosti varianc in enofaktorske analize variance
(ANOVA) za spremenljivko splošno zadovoljstvo učiteljev s poklicem glede na velikost
šole
Velikost Levenov test ANOVA
šole – x ̄
število N SD F P F P
učencev
do 100 60 24,87 4,19
Splošno 101–500 430 23,79 3,97
zadovoljstvo 0,31 0,82 1,36 0,25
s poklicem 501–750 187 23,79 4,17
nad 750 188 23,72 4,15
Legenda: N – numerus vzorca, x ̄ – aritmetična sredina, SD – standardna deviacija,
F-preizkus homogenosti varianc, ANOVA – enofaktorska analiza variance,
P – statistična pomembnost.
Na podlagi Levenovega preizkusa sprejmemo hipotezo o enakosti va-
rianc med skupinami (F = 0,313, p = 0,816). Izid enofaktorske analize vari-
ance (F = 1,359; p = 0,254) pokaže, da med učitelji glede na velikost šole ne
obstaja statistično pomembna razlika v zaznavanju splošnega zadovoljstva
s poklicem.
5 Diskusija
V prispevku nas je zanimalo, kakšne so zaznave učiteljev glede zadovoljstva
s poklicem v odvisnosti od posameznih spremenljivk in kaj je tisto, kar
jih pri delu najbolj razveseljuje oz. izpopolnjuje, ter kaj pesti. Na podlagi
podanih odgovorov ugotavljamo, da učitelji v Sloveniji v splošnem zazna-
vajo visoko zadovoljstvo s poklicem. Podobne rezultate navajajo tudi ne-
katere druge raziskave. Visoko zadovoljstvo učiteljev s poklicem v Slove-
niji in nekaterih državah po svetu je potrdila mednarodna raziskava Talis
2018 (2020). Prav tako Małgorzata Szczepaniak in Agnieszka Szulc- Obłoza
(2021) na podlagi raziskav OECD poročata, da je zadovoljstvo učiteljev z
delom v evropskih državah na zelo visoki ravni, na visoki ravni pa je tudi
njihovo lastno doživljanje učinkovitosti pri delu. Takšni rezultati so spod-
budni, saj, kot smo prikazali v teoretičnemu delu prispevka, zadovoljstvo
učiteljev s poklicem vpliva na njihovo počutje in različne vidike dela v in-
stituciji, odraža se v delu učencev, hkrati pa predstavlja varovalni dejavnik
24