Page 27 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 27

kako so slovenski učitelji zadovoljni s svojim poklicem in zakaj je to pomembno?
                 Glede na rezultate pričujoče raziskave bi bilo pri izobraževanju in stro-
            kovnem usposabljanju učiteljev pozornost smiselno namenjati tistim vidi-
            kom oz. vsebinam, za katere so učitelji v naši raziskavi navedli, da jih pri
            učiteljskem poklicu razveseljujejo. Hkrati bi bilo treba razmisliti o tem,
            kako bi bilo mogoče na sistemski ravni in na ravni posameznih šol čim
            ustrezneje urediti tiste vidike učiteljskega poklica, ki jih učitelji zaznavajo
            kot slabosti. Prav tako bi morale biti raziskave, s katerimi bi redno sprem-
            ljali zadovoljstvo učiteljev, osnova za stalno prilagajanje in izboljševanje
              izobraževalnih programov, ki izobražujejo bodoče učitelje.
                 Če sklenemo: učitelji v Sloveniji zaznavajo visoko zadovoljstvo z uči-
            teljskim poklicem. Ob dobljenih rezultatih izpostavljamo, da je bila raz-
            iskava izvedena konec šolskega leta 2021/2022, v katerem je pouk v prvi
            polovici leta zaradi pandemije covida-19 potekal na daljavo, v drugi polo-
            vici pa se je spet začel izvajati na šolah, kar bi lahko vplivalo na dobljene
            rezultate. Čas izvedbe raziskave, ko se je pouk po daljšem zaprtju šol po-
            novno izvajal v učilnicah, bi lahko vplival na večje zadovoljstvo učiteljev s
            po klicem, zato bi bilo smiselno raziskavo v prihodnosti ponoviti v običaj-
            nih okoliščinah. Prav tako smo v pričujoči raziskavi preučili zaznavanje
            sploš nega zadovoljstva učiteljev s poklicem, v bodoče pa bo smiselno po-
            zornost posvetiti še posameznim vidikom zadovoljstva učiteljev z učitelj-
            skim poklicem.


                 Literatura
            Ainley, J., in Carstens, R. (2018). Teaching and learning international survey’
                 (TALIS) 2018 conceptual framework. Paris: OECD Publishing.
                 https://dx.doi.org/10.1787/799337c2-en
            Belfield, C., Bowden, B., Klapp, A., Levin, H., Shand, R., in Zander, S. (2015).
                 The economic value of social and emotional learning. Jounal of Bene-
                 fit-Cost Analysis, 6(3), 508–544.
            Benevene, P., Ittan, M. M., in Cortini, M. (2018). Self-esteem and happi-
                 ness as predictors of school teachers’ health: The mediating role of
                 job satisfaction. Frontiers in Psychology, 9, 933. https://doi.org/10.3389/
                 fpsyg.2018.00933
            Bernstein, D. A., in Nash, P. W. (2008). Essentials of Psychology. 4th Edition,
                 Cengage Learning, Boston.
            Bogdan Zupančič, A. B., in Gavriloski Tretjak, M. (2023). Pomanjkanje učitel-
                 jev in ukrepi za zagotavljanje kadra v kontekstu reforme vzgoje in izo-
                 braževanja, Sodobna pedagogika, 74(140), 75–114.


                                                                               27
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32