Page 21 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 21
kako so slovenski učitelji zadovoljni s svojim poklicem in zakaj je to pomembno?
vsem zaposlenim strokovnim delavcem v svoji instituciji. Sodelovanje za-
poslenih v anketi je bilo prostovoljno in anonimno.
Pridobljene podatke smo natančno pregledali, neustrezno izpolnjene
izločili iz nadaljnje analize, ustrezne pa obdelali in analizirali s programom
SPSS. Obdelava podatkov je potekala na ravni deskriptivne in inferenčne
statistike. Za preverjanje razlik med učitelji glede na posamezne spremen-
ljivke smo uporabili t-test in enofaktorsko analizo variance (ANOVA), sku-
paj s preizkusom homogenosti varianc.
4 Rezultati in ugotovitve
4.1 Splošno zadovoljstvo učiteljev z učiteljskim poklicem
V teoretičnem delu prispevka smo pojasnili, da nekatere raziskave pozor-
nost posvečajo posameznim vidikom zadovoljstva učiteljev s poklicem,
spet druge pa se osredotočajo bolj na oceno splošnega zadovoljstva učitel-
jev s poklicem. V pričujočem prispevku nas je zanimalo slednje. Učitelji so
se opredelili do šestih trditev (npr. »Zadovoljen sem, da sem učitelj«, »Moje
delo me navdihuje«, »Ponosen sem na delo, ki ga opravljam« ipd.) (več glej
v Toropova idr., 2021, Chung-Lim in Wing Tung, 2006), ki merijo splošno
zadovoljstvo učiteljev s poklicem. Srednje vrednosti vseh posameznih trdi-
tev se gibajo okrog 4, povprečna srednja vrednost vseh trditev pa znaša 3,97.
Takšen rezultat kaže, da učitelji zaznavajo precejšnje zadovoljstvo s svojim
poklicem. V preglednici 1 so prikazane mere opisne statistike za spremen-
ljivko splošno zadovoljstvo učiteljev s poklicem.
Preglednica 1: Opisna statistika spremenljivke splošno zadovoljstvo učiteljev s poklicem
M SD Min Max Asim. Spl.
Ocena zadovoljstva s poklicem 23,847 4,0722 7,00 30,00 -0,664 0,573
Legenda: M – aritmetična sredina, SD – standardna deviacija, Min – minimalna
vrednost, Max – maksimalna vrednost, Asim. – koeficient sploščenosti, Spl. – koeficient
sploščenosti.
Poglejmo, kaj učitelje pri delu najbolj razveseljuje oz. izpopolnjuje in
kaj jih najbolj pesti. V odprtem vprašanju so učitelji navedli veliko odgo-
vorov, na tem mestu zaradi prostorske omejenosti prikazujemo le nekaj
najpogosteje navedenih. Učitelji so povedali, da jih najbolj razveseljuje-
jo oz. izpopolnjujejo delo z mladimi, njihova mladostna energija in ideje.
21