Page 20 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 20

raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
            učitelji, temveč drugi profili pedagoških delavcev. Končni vzorec je sestav-
            ljalo skupno 870 osnovnošolskih in srednješolskih učiteljev.
                 V raziskavo je bilo vključenih več učiteljic (79,9 %) kot učiteljev (19,2
            %), odstotek anketiranih (0,9 %) pa spola ni podal. 60,8 % anketiranih uči-
            teljev je zaposlenih na osnovni šoli, 39,2 % na srednji šoli. Glede na števi-
            lo let dela v vzgoji in izobraževanju je struktura učiteljev naslednja: 9,8 % je
            zaposlenih do tri leta, 10,6 % jih ima od štiri do šest let delovne dobe, 25,2 %
            od sedem do 18 in 20,2 % nad 30. Skoraj polovica (49,7 %) anketiranih uči-
            teljev poučuje na šolah, ki imajo 101 do 500 učencev, sledijo učitelji, ki pou-
            čujejo na šolah, ki imajo nad 751 učencev (21,8 %) in od 501 do 750 učencev
            (21,6 %). Najmanj anketiranih učiteljev poučuje na majhnih šolah, ki ima-
            jo do 100 učencev (6,9 %).


                 3.1.3  Merski instrument
            Podatke smo zbirali s pomočjo spletnega anketnega vprašalnika 1KA, ki
            smo ga oblikovali posebej za namene pričujoče raziskave. V nadaljevanju
            opisujemo samo tista vprašanja, ki so relevantna za pričujoči prispevek. Z
            vprašanji uvodnega sklopa smo pridobili demografske podatke o učiteljih.
            Pri oblikovanju trditev, ki se nanašajo na zaznavanje zadovoljstva učiteljev
            s poklicem, smo se oprli na nekatere že uporabljene trditve (glej Chung-Lim
            in Wing Tung, 2006; Toropova idr., 2021), ki smo jih nekoliko preoblikovali
            za potrebe pričujoče raziskave. Učitelji so se opredelili do trditev na osnovi
            petstopenjske lestvice od 1 – »Nikakor se ne strinjam« do 5 – »Popolnoma
            se strinjam« Višja srednja vrednost trditev je pomenila, da so učitelji zado-
            voljnejši s svojim poklicem. Splošno zadovoljstvo učiteljev s poklicem smo
            raziskali tako, da smo posamezne trditve združili v novo spremenljivko.
            Chrombachov alpha-koeficient za lestvico znaša 0,878, kar kaže na njeno
            ustrezno zanesljivost. V nadaljevanju smo učitelje prosili, da ob vprašanju
            odprtega tipa podajo tri vidike, ki jih pri delu najbolj razveseljujejo oz. iz-
            popolnjujejo, in tri, ki jih najbolj pestijo.


                 3.1.4  Postopek zbiranja in obdelave podatkov
            Anketni vprašalnik je bil objavljen na spletni strani 1KA in aktiven od 10.
            5. do 1. 6. 2022. Povezavo do anketnega vprašalnika smo posredovali na do-
            stopne e-naslove vseh osnovnih in srednjih šol v Republiki Sloveniji (Evi-
            denca zavodov in programov 2022). V nagovoru smo ravnateljem pojasni-
            li vsebino raziskave in jih prosili, da spletni naslov do ankete posredujejo


            20
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25