Page 152 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 152
raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
Jaz sem podobnega mnenja kot kolegica. Se pravi, tudi jaz sem se
na fakulteto vpisala v bistvu zato, ker sta me [op. ime študijskih
smeri] zares veselili in se nisem toliko osredotočila, ali bom po-
tem službo dobila. [9/ZP-1]
Ob veselju do študijskega področja, ki se z napredovanjem v izbranem
študijskem programu še stopnjuje, pa je pomemben dejavnik motivacije za
študij tudi kakovostna struktura predmetnika. Ena izmed intervjuvank je
takole pojasnila tehtanje med različnimi opcijami ter končno izbiro študi-
ja, na katero je v največji meri vplival predmetnik študijskega programa:
Na Filozofsko fakulteto se nisem vpisala, ker bi želela biti učitelj
[…]. Predvsem zaradi tega, ker sem po predmetniku dobila obču-
tek, da je študij bolj obrnjen v raziskovanje, v neko pripravo na sa-
mostojno delo […]. Zdaj tekom študija vedno bolj opažam, da nam
res daje dobro podlago za postati dober raziskovalec. [10/ES-1-2]
Kategorija »kakovostna struktura predmetnika« je nadalje pokazala,
da študente k študiju motivirata interdisciplinarni nabor izbirnih predme-
tov in možnost, da obiskujejo izbirne predmete tudi drugih oddelkov. S
tem poteka povezovanje med študenti na fakulteti:
Res se mi zdi plus, mislim, da v zadnjih dveh letih, da je opcija iz-
birnih predmetov tudi zunaj tvojega oddelka […]. To se mi zdi, da
je res velik plus. Na tak način se lahko tudi mi, na drugi stopnji,
nekako povežemo medoddelčno. [2/SK-10]
Možnost zaposlitve po koncu študija je za študente pomembna moti-
vacija. Želijo si zaposlitve s področja študija, marsikaterega motivira želja
postati učitelj v osnovni ali srednji šoli, pri čemer kot pomemben dejavnik
izpostavljajo študijsko prakso, ki odpira možnosti zaposlitve in jo vidijo kot
sestavni del kakovostnega predmetnika.
Pa všeč mi je, da imamo veliko možnosti prakse in že preko tega
lahko dobimo različna poznanstva, tudi naprej za zaposlitev. Tako
da nimam nobenih skrbi, da bi potem ostala brez dela. [12/EP-3]
K motivaciji za študij nadalje prispeva kakovostna izvedba pedagoške-
ga procesa, ki jo po mnenju študentov odlikujeta možnost sodelovanja v
razpravah ter izmenjava različnih pogledov:
Super izpeljujemo ta predavanja. Zdaj ko je manjša skupina, mi
je tudi ful super, da nas profesorji tretirajo kot enakovredne […],
152