Page 154 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 154

raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
                 in se z veseljem pridružijo, da debatirajo. Se pravi, da se vključu-
                 jejo v dogodke, ki jih organizirajo študenti. [9/ZP-7]
                 Med didaktičnimi kompetencami, ki jih pri svojih profesorjih visoko
            vrednotijo, so intervjuvani študenti na prvo mesto postavili spodbujanje
            razvoja kritičnega mišljenja in medsebojni dialog. Navedeno je potrdilo več
            udeleženk fokusne skupine, in sicer kot sledi:

                 Meni je zelo všeč, da, recimo, pri nas profesorji res spodbujajo kri-
                 tično mišljenje […]. Prej ali slej najdeš, v čem se mnenja krešejo
                 in da se to vprašanje izpostavi na predavanjih, da se odpre deba-
                 ta. [7/UZ-4]

                 Meni pa se zdi zelo pomembno oz. zelo mi je všeč, da imajo profe-
                 sorji veliko spoštovanja do nas, študentov […]. Se mi zdi, da smo
                 tu enakovredni oz. sprejemajo naša različna mnenja. [12/EP-6]


            Preglednica 26: Pomen evalvacije pedagoškega dela

                 Tema              Kategorije                   Kode
                                                    Vpeljati v izvedbo evalvacij, širši vpogled
                          Fokusna skupina pohvalna alterna-  v zadovoljstvo in izkušnje študentov, po-
                          tiva (15)                 hvalno dati glas študentom, sproščeno in
                                                    pozitivno vzdušje
                                                    Vpliv interesa za predmet na oceno (za-
             Omejen domet
                                                    nimivost snovi pred didaktično izvedbo),
             evalvacijskih   Pristranski vplivi na rezultate anke- problem anonimnosti v manjših skupi-
             anket (11)*
                          tiranja (8)               nah, sodelovanje v evalvaciji kot obve-
                                                    znost, vpliv dosežene ocene na predme-
                                                    tu, povprečje preglasi glas posameznika
                          Zadržki do ocenjevanja profesor-  Nezaupanje v anonimnost ankete
                          jev (3)
                                                    Vpliv na izboljšave študija, konstruktiv-
             Pomembno
             sodelovati    Imeti možnost izraziti svoje mne-  na kritika, pomen anonimnosti za objek-
                          nje (11)
                                                    tivno evalvacijo, konkretna povratna in-
             v evalvaciji (11)
                                                    formacija
            Legenda: v oklepaju so zapisne frekvence odgovorov udeležencev.
                 Tema »pomen evalvacije pedagoškega dela« vsebuje tri vsebinske kate-
            gorije. Kot prvo študenti menijo, da jim veliko pomeni, da imajo možnost
            sodelovati v evalvaciji fakultete ter da se zavedajo vpliva svojega glasu pri
            izboljševanju kakovosti študija.
                 Na ankete v bistvu opozarjamo vsako leto. Na pomembnost
                 tega, kako imamo pri nas vsi študentje možnost podajanja anket


            154
   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159