Page 154 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 154
raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
in se z veseljem pridružijo, da debatirajo. Se pravi, da se vključu-
jejo v dogodke, ki jih organizirajo študenti. [9/ZP-7]
Med didaktičnimi kompetencami, ki jih pri svojih profesorjih visoko
vrednotijo, so intervjuvani študenti na prvo mesto postavili spodbujanje
razvoja kritičnega mišljenja in medsebojni dialog. Navedeno je potrdilo več
udeleženk fokusne skupine, in sicer kot sledi:
Meni je zelo všeč, da, recimo, pri nas profesorji res spodbujajo kri-
tično mišljenje […]. Prej ali slej najdeš, v čem se mnenja krešejo
in da se to vprašanje izpostavi na predavanjih, da se odpre deba-
ta. [7/UZ-4]
Meni pa se zdi zelo pomembno oz. zelo mi je všeč, da imajo profe-
sorji veliko spoštovanja do nas, študentov […]. Se mi zdi, da smo
tu enakovredni oz. sprejemajo naša različna mnenja. [12/EP-6]
Preglednica 26: Pomen evalvacije pedagoškega dela
Tema Kategorije Kode
Vpeljati v izvedbo evalvacij, širši vpogled
Fokusna skupina pohvalna alterna- v zadovoljstvo in izkušnje študentov, po-
tiva (15) hvalno dati glas študentom, sproščeno in
pozitivno vzdušje
Vpliv interesa za predmet na oceno (za-
Omejen domet
nimivost snovi pred didaktično izvedbo),
evalvacijskih Pristranski vplivi na rezultate anke- problem anonimnosti v manjših skupi-
anket (11)*
tiranja (8) nah, sodelovanje v evalvaciji kot obve-
znost, vpliv dosežene ocene na predme-
tu, povprečje preglasi glas posameznika
Zadržki do ocenjevanja profesor- Nezaupanje v anonimnost ankete
jev (3)
Vpliv na izboljšave študija, konstruktiv-
Pomembno
sodelovati Imeti možnost izraziti svoje mne- na kritika, pomen anonimnosti za objek-
nje (11)
tivno evalvacijo, konkretna povratna in-
v evalvaciji (11)
formacija
Legenda: v oklepaju so zapisne frekvence odgovorov udeležencev.
Tema »pomen evalvacije pedagoškega dela« vsebuje tri vsebinske kate-
gorije. Kot prvo študenti menijo, da jim veliko pomeni, da imajo možnost
sodelovati v evalvaciji fakultete ter da se zavedajo vpliva svojega glasu pri
izboljševanju kakovosti študija.
Na ankete v bistvu opozarjamo vsako leto. Na pomembnost
tega, kako imamo pri nas vsi študentje možnost podajanja anket
154