Page 156 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 156
raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
4 Zaključek
Kvalitativna evalvacija zadovoljstva študentov s fokusno skupino se je iz-
kazala kot primeren pristop v evalvaciji visokošolskega izobraževanja v
primerjavi s prevladujočimi kvantitativnimi anketami. Ugotovitve so po-
kazale ključne dejavnike zadovoljstva študentov s študijem, kot so odziv-
nost in dostopnost visokošolskih učiteljev in sodelavcev, veselje in interes
za pod ročje študija, kakovostna struktura predmetnika, dobra infrastruk-
tura, aktiven dialog pri samoevalvaciji ter možnosti zaposlitve po zaključ-
ku študija, ki pomembno prispevajo k motivaciji študentov za študij in s
tem njihovi uspešnosti. Do podobnih dejavnikov kakovosti visokošolskega
izobraževanja je prišla tudi Lucie Depoo s sodelavci (2022) na vzorcu 1.607
študentov, katerih interes za obiskovanje predavanj je bil pozitivno pove-
zan s praktično usmerjenostjo predavanj ter z dostopnostjo in diskusijsko
naravnanostjo učiteljev.
V naši raziskavi smo nadalje prišli do pomembnih spoznanj, da so za
študente pri oblikovanju pozitivnega mnenja o visokošolskem študiju, na
katerem se izobražujejo, pomembne kakovostna pedagoška izvedba študij-
skega programa z inovativnimi pristopi k poučevanju, usposobljenost vi-
sokošolskih učiteljev in sodelavcev ter kakovostna struktura predmetnika,
ki vključuje tudi praktično usposabljanje. Do podobnih ugotovitev so priš-
le sorodne evalvacijske raziskave, ki so uporabile metodo fokusne skupine.
Fokusna skupina s turškimi študenti, ki se izobražujejo za učiteljski pok-
lic na področju družboslovja, je tako pokazala njihovo precejšnje nezado-
voljstvo z načinom poučevanja, ki temelji zgolj na enosmerni komunikaci-
ji s strani profesorjev, memoriziranju učne snovi ter pomanjkanju povezav
med teoretičnimi vsebinami in njihovo uporabo v praksi. Na drugi strani
pa so študenti v tej raziskavi izrazili zadovoljstvo s študijem, ki ga izvaja-
jo kakovostni profesorji, ki izobražuje odprtomisleče, ljubeče in nesebične
učitelje, vsestransko dobro usposobljene za delo v skupnosti (Ilgaz, 2019).
Podobna evalvacijska raziskava z metodo fokusne skupine na ameriš-
kih študentih medicine pa je razkrila, da študenti kot ključni element za-
dovoljstva pri usposabljanju za poklic zaznavajo odnos z učiteljem, in sicer
zlasti njegove odnosne spretnosti, strokovno usposobljenost ter uporabno
vrednost usvojenih znanj za prakso (Wolff idr., 2019). Dobljene ugotovitve
naše in sorodnih raziskav kažejo, da mnenje študentov o visokošolskem
študiju oblikujejo številni različni dejavniki, pa vendarle se dostopnost in
strokovna usposobljenost profesorjev, vzpostavljen dialog oz. aktivna par-
ticipacija študentov ter vključitev praktičnega usposabljanja v predmetnik
156