Page 156 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 156

raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
                 4  Zaključek
            Kvalitativna evalvacija zadovoljstva študentov s fokusno skupino se je iz-
            kazala  kot  primeren  pristop  v  evalvaciji  visokošolskega  izobraževanja  v
            primerjavi s prevladujočimi kvantitativnimi anketami. Ugotovitve so po-
            kazale ključne dejavnike zadovoljstva študentov s študijem, kot so odziv-
            nost in dostopnost visokošolskih učiteljev in sodelavcev, veselje in interes
            za pod ročje študija, kakovostna struktura predmetnika, dobra infrastruk-
            tura, aktiven dialog pri samoevalvaciji ter možnosti zaposlitve po zaključ-
            ku študija, ki pomembno prispevajo k motivaciji študentov za študij in s
            tem njihovi uspešnosti. Do podobnih dejavnikov kakovosti visokošolskega
            izobraževanja je prišla tudi Lucie Depoo s sodelavci (2022) na vzorcu 1.607
            študentov, katerih interes za obiskovanje predavanj je bil pozitivno pove-
            zan s praktično usmerjenostjo predavanj ter z dostopnostjo in diskusijsko
            naravnanostjo učiteljev.
                 V naši raziskavi smo nadalje prišli do pomembnih spoznanj, da so za
            študente pri oblikovanju pozitivnega mnenja o visokošolskem študiju, na
            katerem se izobražujejo, pomembne kakovostna pedagoška izvedba študij-
            skega programa z inovativnimi pristopi k poučevanju, usposobljenost vi-
            sokošolskih učiteljev in sodelavcev ter kakovostna struktura predmetnika,
            ki vključuje tudi praktično usposabljanje. Do podobnih ugotovitev so priš-
            le sorodne evalvacijske raziskave, ki so uporabile metodo fokusne skupine.
            Fokusna skupina s turškimi študenti, ki se izobražujejo za učiteljski pok-
            lic na področju družboslovja, je tako pokazala njihovo precejšnje nezado-
            voljstvo z načinom poučevanja, ki temelji zgolj na enosmerni komunikaci-
            ji s strani profesorjev, memoriziranju učne snovi ter pomanjkanju povezav
            med teoretičnimi vsebinami in njihovo uporabo v praksi. Na drugi strani
            pa so študenti v tej raziskavi izrazili zadovoljstvo s študijem, ki ga izvaja-
            jo kakovostni profesorji, ki izobražuje odprtomisleče, ljubeče in nesebične
            učitelje, vsestransko dobro usposobljene za delo v skupnosti (Ilgaz, 2019).
                 Podobna evalvacijska raziskava z metodo fokusne skupine na ameriš-
            kih študentih medicine pa je razkrila, da študenti kot ključni element za-
            dovoljstva pri usposabljanju za poklic zaznavajo odnos z učiteljem, in sicer
            zlasti njegove odnosne spretnosti, strokovno usposobljenost ter uporabno
            vrednost usvojenih znanj za prakso (Wolff idr., 2019). Dobljene ugotovitve
            naše in sorodnih raziskav kažejo, da mnenje študentov o visokošolskem
            študiju oblikujejo številni različni dejavniki, pa vendarle se dostopnost in
            strokovna usposobljenost profesorjev, vzpostavljen dialog oz. aktivna par-
            ticipacija študentov ter vključitev praktičnega usposabljanja v predmetnik


            156
   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161