Page 148 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 148
raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
2.4 Postopek zbiranja podatkov
Fokusna skupina s tutorji študenti je bila izvedena 18. decembra 2020, od
19.00 do 20.25 ure. Skupinski intervju je skupaj trajal 1 uro, 19 minut in 12
sekund. Celotna izvedba fokusne skupine je potekala na daljavo, v aplikaciji
MS Teams, kjer je bila za ta namen kreirana ekipa »Fokusna skupina s tutor-
ji FF UM«. Termin je bil predhodno usklajen preko aplikacije Arnes kole-
dar. Fokusno skupino je moderirala raziskovalka in visokošolska učiteljica
s področja metodologije pedagoškega raziskovanja, pri izvedbi pa je sode-
lovala tudi študentka, članica Komisije za ocenjevanje kakovosti FF UM.
Moderatorka je vodila pogovor, postavljala osrednja vprašanja in podvpra-
šanja ter skrbela za enakomerno vključenost vseh udeležencev v pogovo-
ru. Moderatorka je predhodno imela osebni stik samo s tremi sodelujočimi
tutorji, ki so študirali na njenem oddelku, z ostalimi pa se je prvič sreča-
la v fokusni skupini, kar ji je omogočilo neobremenjeno izvedbo in analizo
fokusnega pogovora s stališča zunanje opazovalke. Študentka, ki je osebno
poznala vse tutorje, pa je imela pomembno vlogo predvsem pri vzpostavit-
vi klime zaupanja, varnosti in sproščenosti med udeleženci. Fokusni pogo-
vor je spremljala z vidika časovne izvedbe in zaporedja sogovornikov, ki so
se priglasili k besedi z dvigom roke v aplikaciji MS Teams. Celoten pogo-
vor fokusne skupine se je snemal v aplikaciji MS Teams. Na osnovi zvoč-
nega zapisa, ki je bil avtomatično generiran po zaključku snemanja, so bile
pri pravljene transkripcije oz. dobesedni zapisi pogovora, ki so bili v nadal-
jevanju kvalitativno analizirani (Zurc in Osebek, 2021).
Celoten postopek zbiranja podatkov je bil izveden v skladu z načeli
Helsinško-Tokijske deklaracije, Zakona o varstvu osebnih podatkov in s te-
meljnimi etičnimi načeli kvalitativnega raziskovanja. Vsi udeleženci so k
skupinskemu intervjuju pristopili prostovoljno, z možnostjo prekinitve so-
delovanja brez posledic v katerikoli fazi raziskave. Pred začetkom raziska-
ve so udeleženci podali obveščeno soglasje za sodelovanje v raziskavi in iz-
polnili vprašalnik o svojih demografskih podatkih. Izjave udeležencev so
bile šifrirane. Vsi deli, ki bi lahko kakor koli razkrili identiteto sodelujoče-
ga, so bili umaknjeni.
2.5 Metode analize podatkov
Dobesedni prepisi zvočnega zapisa fokusnega intervjuja so bili analizira-
ni s kvalitativno vsebinsko analizo v programskem orodju NVivo, verzija
1.1. Postopek analize je temeljil na treh ravneh analize: kode → kategorije →
teme v skladu z metodološkimi usmeritvami Adama idr. (2012). Pri tem so
148