Page 148 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 148

raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
                 2.4  Postopek zbiranja podatkov
            Fokusna skupina s tutorji študenti je bila izvedena 18. decembra 2020, od
            19.00 do 20.25 ure. Skupinski intervju je skupaj trajal 1 uro, 19 minut in 12
            sekund. Celotna izvedba fokusne skupine je potekala na daljavo, v aplikaciji
            MS Teams, kjer je bila za ta namen kreirana ekipa »Fokusna skupina s tutor-
            ji FF UM«. Termin je bil predhodno usklajen preko aplikacije Arnes kole-
            dar. Fokusno skupino je moderirala raziskovalka in visokošolska učiteljica
            s področja metodologije pedagoškega raziskovanja, pri izvedbi pa je sode-
            lovala tudi študentka, članica Komisije za ocenjevanje kakovosti FF UM.
            Moderatorka je vodila pogovor, postavljala osrednja vprašanja in podvpra-
            šanja ter skrbela za enakomerno vključenost vseh udeležencev v pogovo-
            ru. Moderatorka je predhodno imela osebni stik samo s tremi sodelujočimi
            tutorji, ki so študirali na njenem oddelku, z ostalimi pa se je prvič sreča-
            la v fokusni skupini, kar ji je omogočilo neobremenjeno izvedbo in analizo
            fokusnega pogovora s stališča zunanje opazovalke. Študentka, ki je osebno
            poznala vse tutorje, pa je imela pomembno vlogo predvsem pri vzpostavit-
            vi klime zaupanja, varnosti in sproščenosti med udeleženci. Fokusni pogo-
            vor je spremljala z vidika časovne izvedbe in zaporedja sogovornikov, ki so
            se priglasili k besedi z dvigom roke v aplikaciji MS Teams. Celoten pogo-
            vor fokusne skupine se je snemal v aplikaciji MS Teams. Na osnovi zvoč-
            nega zapisa, ki je bil avtomatično generiran po zaključku snemanja, so bile
            pri pravljene transkripcije oz. dobesedni zapisi pogovora, ki so bili v nadal-
            jevanju kvalitativno analizirani (Zurc in Osebek, 2021).
                 Celoten postopek zbiranja podatkov je bil izveden v skladu z načeli
            Helsinško-Tokijske deklaracije, Zakona o varstvu osebnih podatkov in s te-
            meljnimi etičnimi načeli kvalitativnega raziskovanja. Vsi udeleženci so k
            skupinskemu intervjuju pristopili prostovoljno, z možnostjo prekinitve so-
            delovanja brez posledic v katerikoli fazi raziskave. Pred začetkom raziska-
            ve so udeleženci podali obveščeno soglasje za sodelovanje v raziskavi in iz-
            polnili vprašalnik o svojih demografskih podatkih. Izjave udeležencev so
            bile šifrirane. Vsi deli, ki bi lahko kakor koli razkrili identiteto sodelujoče-
            ga, so bili umaknjeni.


                 2.5  Metode analize podatkov
            Dobesedni prepisi zvočnega zapisa fokusnega intervjuja so bili analizira-
            ni s kvalitativno vsebinsko analizo v programskem orodju NVivo, verzija
            1.1. Postopek analize je temeljil na treh ravneh analize: kode → kategorije →
            teme v skladu z metodološkimi usmeritvami Adama idr. (2012). Pri tem so


            148
   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153