Page 147 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 147

raziskovanje mnenj študentov o visokošolskem študiju – fokusna skupina
                 2.3  Opis merskega instrumenta – fokusna skupina
            V raziskavi je bila kot merski instrument za zbiranje podatkov oz. mnenj
            študentov o visokošolskem študiju uporabljena metoda fokusne skupine, ki
            spada med kvalitativne metode zbiranja, analize in interpretacije empirič-
            nih podatkov v pedagoškem raziskovanju. V ospredju fokusnega pogovora
            tako niso številčno ali merljivo opredeljene spremenljivke, temveč vsebin-
            ske lastnosti preučevanega pojava, pri katerih iščemo odgovore na vpra-
            šanja »kaj«, »kako« in »zakaj« (Klemenčič in Hlebec, 2007). Cilj fokusne
            skupine je doseči interakcijo med samimi udeleženci ter ne samo komuni-
            kacijo med izvajalcem in udeleženci, kot je to v individualnem intervjuju
            (Nind idr., 2016). Interakcija med udeleženci se kaže v potrjevanju podob-
            nih stališč in izkušenj ter v diskutiranju o navzkrižnih pogledih in mnenjih
            (Klemenčič in Hlebec, 2007). S tem fokusna skupina generira nove ideje, ki
            izhajajo iz sinergije soočanja osebnih perspektiv med ključnimi deležniki
            (Štemberger, 2021).
                 Fokusno skupino smo zasnovali v štirih korakih po Sonji Klemenčič in
            Valentini Hlebec (2007), in sicer: (1) načrtovanje fokusne skupine z identi-
            fikacijo problema, (2) izbor in pridobivanje udeležencev, (3) izpeljava sreča-
            nja fokusne skupine ter (4) analiza in poročanje. Fokusna skupina je pote-
            kala v obliki delno strukturiranega intervjuja (Klemenčič in Hlebec, 2007;
            Nind idr., 2016). Vprašanja za fokusno skupino smo zasnovali na osnovi
            rezultatov predhodnih samoevalvacijskih poročil (Komisija za ocenjevan-
            je kakovosti FF UM, 2020). Študentom, ki so se udeležili fokusne skupine,
            smo postavili naslednja izhodiščna vprašanja oz. teme razgovora:

            –    Kaj vam osebno pomeni študij na Filozofski fakulteti?
            –    Zanima nas, kaj vam pomeni dober učitelj na fakulteti? Katere
                 lastnosti in načini dela so za vas pri visokošolskem učitelju ali so-
                 delavcu pomembni?

            –    Na vas se obračajo študenti s številnimi vprašanji. Ali vam je v
                 spominu ostal kakšen primer, ki ste ga obravnavali? Kje bi si žele-
                 li izboljšav v študijskem procesu?
            –    Kakšen je vaš pogled na evalvacijo pedagoškega dela, ki poteka s
                 pomočjo ankete? Kje vidite svojo vlogo pri tem? Ali bi si v prihod-
                 nje želeli odprte razprave, kot je današnja?
            –    Ali bi za zaključek želeli izpostaviti še kakšen predlog ali vprašan-
                 je oz. kakršno koli misel o vašem študiju, ki je v dosedanjem po-
                 govoru nismo omenili?


                                                                              147
   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152