Page 153 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 153

raziskovanje mnenj študentov o visokošolskem študiju – fokusna skupina
                 s katerimi lahko debatirajo, ker smo pač že druga stopnja. Sem
                 zelo navdušena nad svojo izbiro. [3/AF-2]
                 Večjo angažiranosti študentov za študij spodbuja tudi kakovostna in-
            frastruktura, zlasti moderno opremljene predavalnice in učilnice za vaje
            ter bivanje v bližini fakultete. S temo »motivacija študentov za študij« je po-
            membno povezana tudi tema »odličen profesor«.

            Preglednica 25: Odlike odličnega profesorja
                 Tema           Kategorija                   Kode
                                               Individualni pristop, hitra povratna informaci-
                                               ja, prisluhne študentovim potrebam (nudi po-
                         Dostopnost profesorja (22)  moč študentu), možnost pogovora, dostopnost
                                               za vprašanja, neformalna druženja (vključevanje
             Odličen                           v študentske dogodke)
             profesor (39)*                    Spodbujanje razvoja kritičnega mišljenja, kako-
                         Didaktične kompetence (9)  vostna predavanja, omogočanje praktičnih izku-
                                               šenj, vključevanje študentov v raziskovalno delo
                                               Spodbujanje razprave, sprejemanje različnih
                         Dialog s študentom (8)
                                               mnenj
            Legenda: v oklepaju so zapisne frekvence odgovorov udeležencev.

                 Po mnenju študentov je idealen profesor dostopen, ima visoko razvi-
            te didaktične kompetence ter vzpostavlja dialog s študenti (preglednica 25).
            Najmočnejša kategorija, »dostopnost profesorja«, je razkrila, da slednja štu-
            dentom pomeni predvsem individualni pristop, možnost pogovora s profe-
            sorjem, ki prisluhne njihovim potrebam in vprašanjem, poda hitro povrat-
            no informacijo ter jim je pripravljen priti naproti. Zelo cenijo profesorjevo
            prilagodljivost, da se hitro odzove in reagira, tudi ko je na osredotočen na
            drugo nalogo:
                 Na tej fakulteti, dobesedno, če si na sredini hodnika koga ustavil
                 in si ga hotel kaj vprašati, tudi če so imeli silo, so si res vsi skoraj
                 vedno vzeli tistih pet minut časa. Tako da se tu res počutim kot
                 človek. [4/AS-7-8]
                 Dostopnost profesorja po mnenju študentov vključuje še izkazano za-
            nimanje za prostočasne aktivnosti in projekte, ki jih organizirajo študenti:

                 Mene je zelo presenetilo, seveda v pozitivnem smislu, tudi to, da
                 so profesorji pripravljeni tudi za bolj neformalna druženja. Se pra-
                 vi, da se vključujejo v brucovanja, imamo online skupinske večere


                                                                              153
   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158