Page 157 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 157

raziskovanje mnenj študentov o visokošolskem študiju – fokusna skupina
            študijskega programa kažejo kot osrednji dejavniki zadovoljstva in motiva-
            cije študentov za študij. Na navedene vidike bi veljalo biti pozoren pri pre-
            novah obstoječih kot tudi pri pripravi novih študijskih programov ter jih
            vključiti v akcijske načrte izboljšav kakovosti na visokošolskih institucijah.
                 Uspešnost izvedene fokusne skupine s tutorji študenti velja pripisa-
            ti dobremu poznavanju vsebine pogovora s strani udeležencev, zaupanju
            med člani skupine, postavljanju nestrukturiranih in posrednih vprašanj,
            spodbujanju razprave z nevtralnimi podvprašanji ter doslednemu upošte-
            vanju etičnih načel kvalitativnega raziskovanja. Navedeno je omogočilo
            aktivno participacijo vseh udeležencev, pripoznanje njihovih osebnih iz-
            kušenj, stališč, mnenj in predlogov o izboljšavah v pedagoškem procesu. S
            tem je bilo študentom omogočeno soodločanje in prevzemanje odgovorno-
            sti za kakovost izobraževanja (Rutar, 2022; Rutar 2023). Intervjuvani štu-
            denti so poudarili, da imajo svoja stališča o študiju, ki jih želijo predstavi-
            ti, biti slišani in se vključiti v dialog na področju evalvacije ter zagotavljanja
            kakovosti visokošolskega izobraževanja. Njihove izjave razkrivajo, da zna-
            jo tako izpostaviti pozitivne vidike in zadovoljstvo s študijem kot tudi pre-
            dlagati konstruktivne predloge, kje si želijo sprememb. Izvedba s predstav-
            niki študentske skupnosti, v našem primeru s tutorji študenti, se je izkazala
            za uspešno, in sicer zaradi njihovega širokega vpogleda v študijsko prob-
            lematiko, sodelovanja v organih fakultete ter obštudijskih aktivnostih. V
            prihodnje bi veljalo izvesti evalvacijske fokusne skupine na različnih stop-
            njah študija ter tudi pri drugih deležnikih, ki soustvarjajo kakovost viso-
            kega šolstva.


                 Zahvala
            Avtorica prispevka se iskreno zahvaljuje vsem študentkam in študentom
            tutorjem, ki so sodelovali v raziskavi, ter študentki Melanie Osebek za njen
            prispevek pri zbiranju podatkov.


                 Literatura
            Adam, F., Hlebec, V., Kavčič, M., Lamut, U., Mrzel, M., Podmenik, D., Poplas
                 Susič, T., Pavlič, R. D., in Švab, I. (2012). Kvalitativno raziskovanje v in-
                 terdisciplinarni perspektivi. Inštitut za razvojne in strateške analize.
            Anguera, T. M., in Izquierdo, C. (2006). Methodological approaches in hu-
                 man communication: From complexity of perceived situation to data
                 analysis. V G. Riva, M. T. Anguera, B. K. Wiederhold, in F. Mantovani
                 (Ur.), From Communication to Presence: Cognition, Emotions and Cul-


                                                                              157
   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162