Page 151 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 151

raziskovanje mnenj študentov o visokošolskem študiju – fokusna skupina
                 Temi  »zadovoljstvo s  študijem«  in »dejavniki  vpisa« sta  pokazali
            vsesplošno povezanost z vsemi temami, kar je razvidno iz slike 14, kjer se
            kot edini temi nahajata na krožnici, ki povezuje vse teme med seboj. Os-
            tale teme pa so pokazale tudi medsebojne relacije, in sicer so pričakovanja
            študentov do študija neposredno povezana z njihovimi predlogi za izbolj-
            šave ter motivacijo za študij pa tudi z vlogo, ki jo vidijo pri evalvaciji viso-
            košolskega študija. Podobno je motivacija za študij tudi povezana s sode-
            lovanjem v evalvaciji, z odličnimi profesorji in s pričakovanji do študija.
            Na predloge izboljšav študentov pa v največji meri vplivajo njihova priča-
            kovanja in motivacija za študij. V nadaljevanju predstavljamo vsebinsko
            zasnovo izbranih najpomembnejših tem, njihovih kategorij in kod ter jih
            ilustriramo z avtentičnimi izjavami udeležencev. Osredotočili smo se na
            predstavitev mnenj študentov o motivaciji za študij, značilnostih odlične-
            ga profesorja ter sodelovanju pri evalvaciji pedagoškega dela v visokošol-
            skem izobraževanju.

            Preglednica 24: Dejavniki motivacije za študij pri študentih

                Tema             Kategorija                    Kode
                                                 Sprememba področja interesa med študi-
                         Veselje do študijskega    jem, dominantno področje na dvopred-
                         področja (10)           metnem programu, interes za področje
                                                 se med študijem povečuje
                                                 Interdisciplinarnost, možnost prakse (lastna
                         Kakovostna struktura    izbira prakse), ponudba izbirnih predmetov
                         predmetnika (8)         med oddelki/na ravni fakultete
             Motivacija                          Želja postati učitelj, želja po zaposlitvi
             za študij (31)*
                         Možnost zaposlitve (8)  s področja študija, želja delati v raziskovan-
                                                 ju, študijska praksa odpira možnosti,
                                                 negotovost (omejene možnosti)
                         Kakovostna pedagoška    Možnosti razpravljanja na predavanjih,
                         izvedba študija (3)     različni pogledi profesorjev
                         Kakovostni infrastrukturni    Dobra infrastruktura fakultete, možnost
                         pogoji (2)              bivanja v študentskem domu v bližini
            Legenda: v oklepaju so zapisne frekvence odgovorov udeležencev.

                 Motivacija za študij se izraža s kategorijami, kot so veselje do študij-
            skega področja, kakovostna struktura predmetnika, možnost zaposlitve,
            kakovostna pedagoška izvedba in kakovostni zunanji pogoji (preglednica
            24). Veselje do študijskega področja se je pokazalo kot najmočnejša kate-
            gorija motivacije za študij. Študenti so študij izbrali predvsem na osnovi
            lastnega interesa, kot je v poteku pogovora pritrdila ena izmed sodelujo-
            čih tutork:


                                                                              151
   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156