Page 151 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 151
raziskovanje mnenj študentov o visokošolskem študiju – fokusna skupina
Temi »zadovoljstvo s študijem« in »dejavniki vpisa« sta pokazali
vsesplošno povezanost z vsemi temami, kar je razvidno iz slike 14, kjer se
kot edini temi nahajata na krožnici, ki povezuje vse teme med seboj. Os-
tale teme pa so pokazale tudi medsebojne relacije, in sicer so pričakovanja
študentov do študija neposredno povezana z njihovimi predlogi za izbolj-
šave ter motivacijo za študij pa tudi z vlogo, ki jo vidijo pri evalvaciji viso-
košolskega študija. Podobno je motivacija za študij tudi povezana s sode-
lovanjem v evalvaciji, z odličnimi profesorji in s pričakovanji do študija.
Na predloge izboljšav študentov pa v največji meri vplivajo njihova priča-
kovanja in motivacija za študij. V nadaljevanju predstavljamo vsebinsko
zasnovo izbranih najpomembnejših tem, njihovih kategorij in kod ter jih
ilustriramo z avtentičnimi izjavami udeležencev. Osredotočili smo se na
predstavitev mnenj študentov o motivaciji za študij, značilnostih odlične-
ga profesorja ter sodelovanju pri evalvaciji pedagoškega dela v visokošol-
skem izobraževanju.
Preglednica 24: Dejavniki motivacije za študij pri študentih
Tema Kategorija Kode
Sprememba področja interesa med študi-
Veselje do študijskega jem, dominantno področje na dvopred-
področja (10) metnem programu, interes za področje
se med študijem povečuje
Interdisciplinarnost, možnost prakse (lastna
Kakovostna struktura izbira prakse), ponudba izbirnih predmetov
predmetnika (8) med oddelki/na ravni fakultete
Motivacija Želja postati učitelj, želja po zaposlitvi
za študij (31)*
Možnost zaposlitve (8) s področja študija, želja delati v raziskovan-
ju, študijska praksa odpira možnosti,
negotovost (omejene možnosti)
Kakovostna pedagoška Možnosti razpravljanja na predavanjih,
izvedba študija (3) različni pogledi profesorjev
Kakovostni infrastrukturni Dobra infrastruktura fakultete, možnost
pogoji (2) bivanja v študentskem domu v bližini
Legenda: v oklepaju so zapisne frekvence odgovorov udeležencev.
Motivacija za študij se izraža s kategorijami, kot so veselje do študij-
skega področja, kakovostna struktura predmetnika, možnost zaposlitve,
kakovostna pedagoška izvedba in kakovostni zunanji pogoji (preglednica
24). Veselje do študijskega področja se je pokazalo kot najmočnejša kate-
gorija motivacije za študij. Študenti so študij izbrali predvsem na osnovi
lastnega interesa, kot je v poteku pogovora pritrdila ena izmed sodelujo-
čih tutork:
151