Page 155 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 155

raziskovanje mnenj študentov o visokošolskem študiju – fokusna skupina
                 ocenjevanja profesorjev in njihovega pedagoškega dela. To je naš
                 feedback, s tem izboljšamo naš nadaljnji študij. [2/SK-14]
                 Pa vendar, intervjuvani študenti menijo, da ima prevladujoči kvantita-
            tivni anketni pristop k evalvaciji pedagoškega dela tudi določene omejitve,
            ki so jih izrazili z naslednjimi besedami:
                 Večina študentov to jemlje kot neko obvezo. Ne kot prednost, am-
                 pak kot obvezo, še ena stvar, ki jo je potrebno pokljukati, ko se
                 ocena vpiše. [2/SK-14-15]

                 Če je bil sam predmet nekomu všeč, bo zaradi tega avtomatsko
                 dal višjo oceno samemu učitelju […]. Predmet mu je zanimiv in
                 je nekako dobil ta občutek: »Aha, pa je bilo vse zanimivo, kar je
                 spredaval, vse korektno.« Ampak v resnici ni bil to profesor, am-
                 pak je bila sama snov in snov, bi jaz še dodal, nima veze z anke-
                 to. [4/AS-15]

                 Tretja vsebinska kategorija pa je pokazala izražena mnenja študentov,
            ki so se nanašala na izvedbo same fokusne skupine. Študenti so ocenili,
            da je pogovor potekal v sproščenem in pozitivnem vzdušju. Menijo, da to-
            vrsten pristop predstavlja dobro alternativo anketni evalvaciji. Zavedajo se,
            da ga ni možno uporabiti na celotni populaciji študentov, pa vendar so po-
            hvalili celosten vpogled v študijski proces ter možnost, da izrazijo svoje
            mnenje in izkušnje. Takole so povedali ob zaključku pogovora:

                 Jaz bi izpostavila, prvo bi ful pohvalila fakulteto, da danes sploh
                 imamo to, da so rekli: »Okej, dajmo narediti neko fokusno skupi-
                 no!«, […] dajmo študentom priložnost, da povejo nekaj. [3/AF-17]

                 Meni se zdi tak način, torej neka evalvacija, veliko bolj produk-
                 tivna. Mislim, da je tudi bolj razvidno naše osebno mnenje in
                 neke izkušnje se v takšni debati podajo na konkretnih stvareh.
                 [2/SK-14]

                 Zelo dober način, usmerjen tako na splošno, smo skupaj, […] in
                 ne na enega profesorja ali pa na en predmet. [3/AF-14]


                 Meni je super, da se je to zgodilo oz. da poteka neka komunikaci-
                 ja med nami. […] Ker konec koncev mi študiramo in lahko poda-
                 mo informacije iz prve roke. [11/GP-18]


                                                                              155
   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160