Page 155 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 155
raziskovanje mnenj študentov o visokošolskem študiju – fokusna skupina
ocenjevanja profesorjev in njihovega pedagoškega dela. To je naš
feedback, s tem izboljšamo naš nadaljnji študij. [2/SK-14]
Pa vendar, intervjuvani študenti menijo, da ima prevladujoči kvantita-
tivni anketni pristop k evalvaciji pedagoškega dela tudi določene omejitve,
ki so jih izrazili z naslednjimi besedami:
Večina študentov to jemlje kot neko obvezo. Ne kot prednost, am-
pak kot obvezo, še ena stvar, ki jo je potrebno pokljukati, ko se
ocena vpiše. [2/SK-14-15]
Če je bil sam predmet nekomu všeč, bo zaradi tega avtomatsko
dal višjo oceno samemu učitelju […]. Predmet mu je zanimiv in
je nekako dobil ta občutek: »Aha, pa je bilo vse zanimivo, kar je
spredaval, vse korektno.« Ampak v resnici ni bil to profesor, am-
pak je bila sama snov in snov, bi jaz še dodal, nima veze z anke-
to. [4/AS-15]
Tretja vsebinska kategorija pa je pokazala izražena mnenja študentov,
ki so se nanašala na izvedbo same fokusne skupine. Študenti so ocenili,
da je pogovor potekal v sproščenem in pozitivnem vzdušju. Menijo, da to-
vrsten pristop predstavlja dobro alternativo anketni evalvaciji. Zavedajo se,
da ga ni možno uporabiti na celotni populaciji študentov, pa vendar so po-
hvalili celosten vpogled v študijski proces ter možnost, da izrazijo svoje
mnenje in izkušnje. Takole so povedali ob zaključku pogovora:
Jaz bi izpostavila, prvo bi ful pohvalila fakulteto, da danes sploh
imamo to, da so rekli: »Okej, dajmo narediti neko fokusno skupi-
no!«, […] dajmo študentom priložnost, da povejo nekaj. [3/AF-17]
Meni se zdi tak način, torej neka evalvacija, veliko bolj produk-
tivna. Mislim, da je tudi bolj razvidno naše osebno mnenje in
neke izkušnje se v takšni debati podajo na konkretnih stvareh.
[2/SK-14]
Zelo dober način, usmerjen tako na splošno, smo skupaj, […] in
ne na enega profesorja ali pa na en predmet. [3/AF-14]
Meni je super, da se je to zgodilo oz. da poteka neka komunikaci-
ja med nami. […] Ker konec koncev mi študiramo in lahko poda-
mo informacije iz prve roke. [11/GP-18]
155