Page 146 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 146
raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
na fakulteti, ki so uspešno zaključili 1. letnik 1. stopnje študija ter izkazuje-
jo spretnosti svetovanja, komuniciranja in reševanja problemov. Pri spre-
jemanju odločitve so za tutorja študenta pomembni še povprečna ocena
opravljenih študijskih obveznosti, poznavanje ključnih aktov s področ-
ja izobraževalne dejavnosti ter poznavanje širše študentske problemati-
ke, kar presoja Komisija za izbor tutorjev študentov na osnovi razgovo-
ra s kandidati, ki se prijavijo na razpis. Mandat tutorja študenta traja eno
leto z možnostjo ponovnega imenovanja (prav tam). Tutorji študenti ima-
jo širok vpogled v izkušnje, doživetja in izzive, s katerimi se srečujejo štu-
denti v času študija, saj se na njih z vprašanji in s težavami obračajo tudi
drugi študenti. Njihova večja vpetost in seznanjenost s študentsko proble-
matiko na fakulteti je bil osrednji kriterij, da so bili kot homogena skupi-
na povabljeni v našo fokusno skupino. FF UM je imela v študijskem letu
2020/2021 skupaj 12 tutorjev študentov, po enega na vsakem oddelku fa-
kultete. Na ta način se je dosegla pokritost različnih dodiplomskih in po-
diplomskih študijskih smeri ter enakopravna zastopanost vseh 12 oddel-
kov FF UM v raziskavi.
Na poziv k sodelovanju v fokusni skupini se je odzvalo vseh 12 tutor-
jev študentov. Med njimi je bilo deset študentov vpisanih na študijski pro-
gram 2. stopnje in dva študenta na dodiplomski študijski program FF UM.
Glede na letnik študija so sodelovale tri absolventke, šest študentov 1. le-
tnika 2. stopnje, ena študentka 2. letnika 2. stopnje in dve študentki 3. le-
tnika 1. stopnje. Skupno so študenti prihajali iz 11 študijskih programov,
od tega 80 % iz dvopredmetnih. Polovica jih je študirala na pedagoški in
polovica na nepedagoški študijski smeri. V fokusni skupini so sodelova-
li tutorji študenti naslednjih študijskih področij: pedagogika, slovenistič-
ne študije, ang listika, filozofija, prevajalske študije, umetnostna zgodovi-
na, zgodovina, geografija, sociologija, germanistika, psihologija, tutor za
študente s posebnimi potrebami in tutor za tuje študente. Po spolu so pre-
vladovale ženske (80 %). Povprečna starost udeležencev je bila 23,3 leta (SO
= 1,64 leta), pri čemer je bil najmlajši udeleženec star 21 in najstarejši 26 let.
Štirje udeleženci so prihajali iz podravske regije, po dva iz prekmurske in
savinjske regije. Po en udeleženec pa je prihajal iz Posavja, jugovzhodne
Slovenije in obalno-kraške regije. Polovica (50 %) se je opredelila, da živi
v kraju z manj kot 2.000 prebivalci, in tretjina v kraju, ki je središče regije.
Vsi vključeni študenti so bili redni in niso bili v rednem delovnem razmer-
ju. 70 % jih še nikoli ni sodelovalo v fokusni skupini, dva intervjuvanca sta
navedla, da že imata izkušnje s kvalitativnim raziskovanjem.
146