Page 144 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 144

raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
            upoštevati tudi različen pogled na evalvacijo, ki ga imajo študenti, saj jo vi-
            dijo predvsem kot priložnost ocenjevanja kakovosti študija, medtem ko je
            za zaposlene značilnejša osredotočenost na iskanje izboljšav (Schultes idr.,
            2018).
                 Tradicionalno je spremljanje zadovoljstva študentov z visokošolskim
            študijem predvsem v domeni prevladujočih kvantitativnih kazalcev in
            kvantitativnih tehnik zbiranja podatkov, kot so ocenjevalne lestvice in za-
            prta anketna vprašanja (Pogorelčnik in Boštjančič, 2023; Štemberger, 2015).
            Slednje ni presenetljivo, saj je tako za presojanje kakovosti v visokošolskem
            izobraževanju kot tudi za pedagoško raziskovanje značilna prevladujoča
            (post)pozitivistična empirična metodološka paradigma, ki vodi k domi-
            nantno kvantitativnemu raziskovalnemu pristopu (Anguera in Izquierdo,
            2006). Izvedba tovrstnega presojanja kakovosti visokošolskega študija po-
            gosto temelji na spletnem anketiranju samoocenjevanja zadovoljstva štu-
            dentov in zaposlenih, ki pa ima kljub razširjenosti in popularnosti določene
            metodološke omejitve (Depoo idr., 2022; Štemberger, 2015). Zato za preso-
            janje kakovosti visokošolskega izobraževanja ni primerna nekritična upo-
            raba izključno kvantitativnih raziskovalnih pristopov (Silverman, 2003),
            temveč je treba poiskati tudi druge strategije in pristope. Med sled njimi iz-
            vedene raziskave izpostavljajo tudi odprta anketna vprašanja in pogovor v
            fokusni skupini izbranih študentov o njihovih izkušnjah ter pogledih na
            študij (Pogorelčnik in Boštjančič, 2023). Kvalitativni pristopi pedagoškega
            raziskovanja v primerjavi s kvantitativnimi namreč omogočajo poglobljen
            vpogled v osebna razmišljanja in izkušnje udeležencev (Zurc in Ferligoj,
            2023).
                 Zato je namen našega prispevka raziskati mnenja študentov o visoko-
            šolskem študiju na dodiplomskih in podiplomskih študijskih programih s
            pomočjo kvalitativnega metodološkega pristopa, in sicer z uporabo meto-
            de fokusne skupine. Pri raziskovanju s fokusno skupino gre za poglobljen
            skupinski intervju ali pogovor, pri katerem udeleženci skozi skupinsko dis-
            kusijo raziskujejo izbrano temo (Nind idr., 2016). Kljub številnim prednos-
            tim fokusne skupine, kot so pridobitev natančnih informacij v relativno
            kratkem času, pozitivno vrednotenje s strani udeležencev ter prispevek k
            razvoju kulture kakovosti v visokem šolstvu (Nestel idr., 2012), pa so eval-
            vacijske raziskave s fokusno skupino kot metodološkim pristopom na po-
            dročju humanistike in družboslovja precej manj zastopane v primerjavi z
            evalvacijo naravoslovnih, zdravstvenih ter medicinskih študijskih progra-
            mov (McAloon idr., 2020; Nestel idr., 2012). Zato je namen naše raziskave


            144
   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149