Page 145 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 145

raziskovanje mnenj študentov o visokošolskem študiju – fokusna skupina
            zapolniti to vrzel z evalvacijo visokošolskega izobraževanja s pomočjo
            fokusne skupine kot kvalitativnim pristopom pedagoškega raziskovanja, s
            katero smo želeli dobiti vpogled v mnenja, izkušnje in poglede študentov o
            zadovoljstvu s študijem.


                 2  Empirična raziskava

                 2.1  Metoda
            Pravilnik o ocenjevanju pedagoškega dela in obremenitve študentov na Uni-
            verzi v Mariboru (2020) opredeljuje namen, obliko in postopek zbiranja po-
            datkov evalvacije na osnovi mnenjske ankete študentov, ki je v obsegu in
            vsebini enotna za vse članice Univerze v Mariboru. V skladu z navedenim
            študenti izpolnjujejo anketo za vse učne enote in za vse visokošolske učitel-
            je ter sodelavce, ki so jih poučevali v tekočem študijskem letu, in sicer na
            petstopenjski numerični ocenjevalni lestvici z vrednostmi od -2 do +2. Z
            namenom, da bi ob kvantitativnem merjenju zadovoljstva študentov z iz-
            vedbo pedagoškega procesa pridobili tudi kvalitativne podatke in s tem ka-
            kovosten vpogled v njihova razmišljanja, doživljanja in izkušnje v zvezi s
            študijem, smo v študijskem letu 2020/2021 pristopili k pilotnemu projektu
            izvedbe fokusne skupine za namen evalvacije zadovoljstva študentov z iz-
            vedbo pedagoškega procesa na dodiplomskih in podiplomskih študijskih
            programih Filozofske fakultete Univerze v Mariboru (FF UM) (Komisija
            za ocenjevanje kakovosti FF UM, 2021).
                 Raziskava je potekala na osnovi interpretativne raziskovalne paradig-
            me, z metodologijo empiričnega kvalitativnega raziskovanja ter metodo
            fokusne skupine. V nadaljevanju najprej predstavljamo metodologijo iz-
            vedbe fokusne skupine, nato pa poročamo o ugotovitvah.

                 2.2  Opis vzorca

            V fokusno skupino o ocenjevanju zadovoljstva s študijem smo povabili do-
            diplomske in podiplomske študente, ki so opravljali funkcijo oddelčnih
            tutorjev študentov na FF UM. Vzorec tutorjev študentov je bil izbran ne-
            slučajnostno namensko, saj gre za študijsko uspešnejše študente, ki so za
            tutorja izbrani na ravni fakultete ter prispevajo k spodbujanju študijske
            uspešnosti študentov, njihovi boljši prehodnosti med letniki, krajšem času
            študija, manjšem številu pristopov k preverjanju in ocenjevanju znanja ter
            boljšim študijskim rezultatom (Navodila o izvajanju tutorskega sistema
            na FF UM, 2023). Za tutorja lahko kandidirajo vsi redno vpisani študenti


                                                                              145
   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150