Page 145 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 145
raziskovanje mnenj študentov o visokošolskem študiju – fokusna skupina
zapolniti to vrzel z evalvacijo visokošolskega izobraževanja s pomočjo
fokusne skupine kot kvalitativnim pristopom pedagoškega raziskovanja, s
katero smo želeli dobiti vpogled v mnenja, izkušnje in poglede študentov o
zadovoljstvu s študijem.
2 Empirična raziskava
2.1 Metoda
Pravilnik o ocenjevanju pedagoškega dela in obremenitve študentov na Uni-
verzi v Mariboru (2020) opredeljuje namen, obliko in postopek zbiranja po-
datkov evalvacije na osnovi mnenjske ankete študentov, ki je v obsegu in
vsebini enotna za vse članice Univerze v Mariboru. V skladu z navedenim
študenti izpolnjujejo anketo za vse učne enote in za vse visokošolske učitel-
je ter sodelavce, ki so jih poučevali v tekočem študijskem letu, in sicer na
petstopenjski numerični ocenjevalni lestvici z vrednostmi od -2 do +2. Z
namenom, da bi ob kvantitativnem merjenju zadovoljstva študentov z iz-
vedbo pedagoškega procesa pridobili tudi kvalitativne podatke in s tem ka-
kovosten vpogled v njihova razmišljanja, doživljanja in izkušnje v zvezi s
študijem, smo v študijskem letu 2020/2021 pristopili k pilotnemu projektu
izvedbe fokusne skupine za namen evalvacije zadovoljstva študentov z iz-
vedbo pedagoškega procesa na dodiplomskih in podiplomskih študijskih
programih Filozofske fakultete Univerze v Mariboru (FF UM) (Komisija
za ocenjevanje kakovosti FF UM, 2021).
Raziskava je potekala na osnovi interpretativne raziskovalne paradig-
me, z metodologijo empiričnega kvalitativnega raziskovanja ter metodo
fokusne skupine. V nadaljevanju najprej predstavljamo metodologijo iz-
vedbe fokusne skupine, nato pa poročamo o ugotovitvah.
2.2 Opis vzorca
V fokusno skupino o ocenjevanju zadovoljstva s študijem smo povabili do-
diplomske in podiplomske študente, ki so opravljali funkcijo oddelčnih
tutorjev študentov na FF UM. Vzorec tutorjev študentov je bil izbran ne-
slučajnostno namensko, saj gre za študijsko uspešnejše študente, ki so za
tutorja izbrani na ravni fakultete ter prispevajo k spodbujanju študijske
uspešnosti študentov, njihovi boljši prehodnosti med letniki, krajšem času
študija, manjšem številu pristopov k preverjanju in ocenjevanju znanja ter
boljšim študijskim rezultatom (Navodila o izvajanju tutorskega sistema
na FF UM, 2023). Za tutorja lahko kandidirajo vsi redno vpisani študenti
145