Page 143 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 143
https://www.doi.org/10.32320/978-961-270-357-8.143-160
Raziskovanje mnenj študentov
o visokošolskem študiju s pomočjo
metodološkega pristopa fokusne skupine
Joca Zurc
1 Uvod
Spremljanje kakovosti in evalvacija institucije je ena izmed temeljnih ter
zavezujočih nalog visokošolskega izobraževanja, ki daje možnosti in pri-
ložnosti za izboljšanje kakovosti tako na sistemski ravni kot tudi na ravni
zadovoljstva vseh deležnikov in tržne konkurenčnosti institucije (Borch,
2020; Depoo idr., 2022; Overberg in Ala-Vähälä, 2020). Spremljanje ka-
kovosti visokošolskega študija je pomembno tudi z vidika vključitve štu-
dentov in njihovega priznavanja za kompetentne sogovornike v visokem
šolstvu. Navedeno je neposredno povezano s konceptom na študenta osre-
dinjenega izvajanja visokošolskega izobraževanja, ki zahteva pripoznanje
študenta kot kompetentnega sogovornika ter njegovo participacijo v peda-
goškem procesu (Rutar, 2022). Participacija študenta pomeni omogočanje
izražanja njegovih stališč, mnenj, predlogov oz. okoliščin, v katerih je nje-
gov glas slišan, kar je izvedljivo »zgolj ob preseganju hierarhičnega pojmo-
vanja vlog učitelja kot nosilca znanja in učenca kot nevednega ter nekom-
petentnega iskalca znanja« (Rutar, 2022). Ključna v procesu participacije
študentov pri evalvaciji visokošolskega izobraževanja pa ni samo njiho-
va aktivna vloga v evalvacijskem procesu zagotavljanja kakovosti, tem-
več tudi razvoj visokošolskega izobraževanja, pri katerem se univerze ne
osredotočajo samo na študente, ampak tudi obratno, študenti se osredo-
točajo na univerze (Saharov, 2012). Pri ustvarjanju pozitivnega odnosa do
spremljanja kakovosti in evalvacije visokošolskega študija pa je pomembno
143