Page 143 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 143

https://www.doi.org/10.32320/978-961-270-357-8.143-160











                 Raziskovanje mnenj študentov
                 o visokošolskem študiju s pomočjo

                 metodološkega pristopa fokusne skupine

                 Joca Zurc




                 1  Uvod
            Spremljanje kakovosti in evalvacija institucije je ena izmed temeljnih ter
            zavezujočih nalog visokošolskega izobraževanja, ki daje možnosti in pri-
            ložnosti za izboljšanje kakovosti tako na sistemski ravni kot tudi na ravni
            zadovoljstva vseh deležnikov in tržne konkurenčnosti institucije (Borch,
            2020; Depoo idr., 2022; Overberg in Ala-Vähälä, 2020). Spremljanje ka-
            kovosti visokošolskega študija je pomembno tudi z vidika vključitve štu-
            dentov in njihovega priznavanja za kompetentne sogovornike v visokem
            šolstvu. Navedeno je neposredno povezano s konceptom na študenta osre-
            dinjenega izvajanja visokošolskega izobraževanja, ki zahteva pripoznanje
            študenta kot kompetentnega sogovornika ter njegovo participacijo v peda-
            goškem procesu (Rutar, 2022). Participacija študenta pomeni omogočanje
            izražanja njegovih stališč, mnenj, predlogov oz. okoliščin, v katerih je nje-
            gov glas slišan, kar je izvedljivo »zgolj ob preseganju hierarhičnega pojmo-
            vanja vlog učitelja kot nosilca znanja in učenca kot nevednega ter nekom-
            petentnega iskalca znanja« (Rutar, 2022). Ključna v procesu participacije
            študentov pri evalvaciji visokošolskega izobraževanja pa ni samo njiho-
            va  aktivna  vloga  v evalvacijskem  procesu  zagotavljanja  kakovosti, tem-
            več tudi razvoj visokošolskega izobraževanja, pri katerem se univerze ne
            osredotočajo samo na študente, ampak tudi obratno, študenti se osredo-
            točajo na univerze (Saharov, 2012). Pri ustvarjanju pozitivnega odnosa do
              spremljanja kakovosti in evalvacije visokošolskega študija pa je pomembno


                                                                              143
   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148