Page 130 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 130

raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
            4,765 udeležencev, od tega 49,9 % dijakinj in 50,1 % dijakov. Na Portugal-
            skem je sodelovalo 5.932 udeležencev, od tega 49,3 % dijakinj in 50,7 % dija-
            kov. Na Finskem je sodelovalo 5.649 udeležencev, od tega 49 % dijakinj in
            51 % dijakov. V Španiji je sodelovalo 35.943 udeležencev, od tega 49,4 % di-
            jakinj in 50,6 % dijakov.


                 3.2  Pripomočki
            Pri ugotavljanju podpore učitelja (spremenljivka TEACHSUP) so dijaki in
            dijakinje odgovarjali na vprašanje: »Kako pogosto se te stvari zgodijo?« Pri-
            padajoče postavke so ocenili na štiristopenjski lestvici (1 – »Nikoli ali skoraj
            nikoli« do 4 – »Vsako učno uro«): »Učitelj pokaže interes za učenje vsake-
            ga dijaka«, »Učitelj nudi dodatno pomoč, ko jo dijaki potrebujejo«, »Učitelj
            dijakom pomaga pri njihovem učenju«, »Učitelj nadaljuje s poučevanjem,
            dokler dijaki ne razumejo«. Višji rezultat na lestvici pomeni več zaznane
            podpore učitelja pri predmetu preizkusa (angl. test language). Koeficient
            notranje skladnosti Cronbachova alfa je za posamezne države znašal od
            0,84 do 0,90.
                 Pri ugotavljanju čustvene podpore staršev (spremenljivka EMOSUPS)
            so dijaki in dijakinje odgovarjali na vprašanje: »Ko pomisliš na to šolsko
            leto: koliko se strinjaš ali ne strinjaš z naslednjimi trditvami?« Pripadajo-
            če postavke so ocenili na štiristopenjski lestvici (1 – »Močno se ne strin-
            jam« do 4 – »Močno se strinjam«): »Moji starši podpirajo moja učna pri-
            zadevanja in dosežke«, »Moji starši me podpirajo, ko imam težave v šoli«,
            »Moji starši me spodbujajo, da sem samozavesten«. Višji rezultat pomeni
            več zaznane podpore staršev. Koeficient notranje skladnosti Cronbachova
            alfa je za posamezne države znašal od 0,85 do 0,92.
                 Pri ugotavljanju sodelovanja dijakov v šoli (spremenljivka PERCOOP)
            so dijaki in dijakinje odgovarjali na vprašanje: »Pomisli na svojo šolo: ko-
            liko držijo naslednje trditve?« Pripadajoče postavke so ocenili na štiristo-
            penjski lestvici (1 – »Popolnoma nič ne drži« do 4 – »Zelo drži«): »Za dija-
            ke je pomembno sodelovati«, »Zdi se, da dijaki sodelujejo drug z drugim«,
            »Dijaki so prepričani, da je pomembno sodelovati drug z drugim«. Višji re-
            zultat pomeni več zaznanega sodelovanja med dijaki. Koeficient notranje
            skladnosti Cronbachova alfa je za posamezne države znašal od 0,89 do 0,91.
                 Pri ugotavljanju  tekmovalnosti dijakov v šoli (spremenljivka PER-
            COMP) so dijaki in dijakinje odgovarjali na vprašanje: »Pomisli na svo-
            jo šolo: koliko držijo naslednje trditve?« Pripadajoče postavke so ocenili
            na štiristopenjski lestvici (1 – »Popolnoma nič ne drži« do 4 – »Zelo drži«):


            130
   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135