Page 130 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 130
raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
4,765 udeležencev, od tega 49,9 % dijakinj in 50,1 % dijakov. Na Portugal-
skem je sodelovalo 5.932 udeležencev, od tega 49,3 % dijakinj in 50,7 % dija-
kov. Na Finskem je sodelovalo 5.649 udeležencev, od tega 49 % dijakinj in
51 % dijakov. V Španiji je sodelovalo 35.943 udeležencev, od tega 49,4 % di-
jakinj in 50,6 % dijakov.
3.2 Pripomočki
Pri ugotavljanju podpore učitelja (spremenljivka TEACHSUP) so dijaki in
dijakinje odgovarjali na vprašanje: »Kako pogosto se te stvari zgodijo?« Pri-
padajoče postavke so ocenili na štiristopenjski lestvici (1 – »Nikoli ali skoraj
nikoli« do 4 – »Vsako učno uro«): »Učitelj pokaže interes za učenje vsake-
ga dijaka«, »Učitelj nudi dodatno pomoč, ko jo dijaki potrebujejo«, »Učitelj
dijakom pomaga pri njihovem učenju«, »Učitelj nadaljuje s poučevanjem,
dokler dijaki ne razumejo«. Višji rezultat na lestvici pomeni več zaznane
podpore učitelja pri predmetu preizkusa (angl. test language). Koeficient
notranje skladnosti Cronbachova alfa je za posamezne države znašal od
0,84 do 0,90.
Pri ugotavljanju čustvene podpore staršev (spremenljivka EMOSUPS)
so dijaki in dijakinje odgovarjali na vprašanje: »Ko pomisliš na to šolsko
leto: koliko se strinjaš ali ne strinjaš z naslednjimi trditvami?« Pripadajo-
če postavke so ocenili na štiristopenjski lestvici (1 – »Močno se ne strin-
jam« do 4 – »Močno se strinjam«): »Moji starši podpirajo moja učna pri-
zadevanja in dosežke«, »Moji starši me podpirajo, ko imam težave v šoli«,
»Moji starši me spodbujajo, da sem samozavesten«. Višji rezultat pomeni
več zaznane podpore staršev. Koeficient notranje skladnosti Cronbachova
alfa je za posamezne države znašal od 0,85 do 0,92.
Pri ugotavljanju sodelovanja dijakov v šoli (spremenljivka PERCOOP)
so dijaki in dijakinje odgovarjali na vprašanje: »Pomisli na svojo šolo: ko-
liko držijo naslednje trditve?« Pripadajoče postavke so ocenili na štiristo-
penjski lestvici (1 – »Popolnoma nič ne drži« do 4 – »Zelo drži«): »Za dija-
ke je pomembno sodelovati«, »Zdi se, da dijaki sodelujejo drug z drugim«,
»Dijaki so prepričani, da je pomembno sodelovati drug z drugim«. Višji re-
zultat pomeni več zaznanega sodelovanja med dijaki. Koeficient notranje
skladnosti Cronbachova alfa je za posamezne države znašal od 0,89 do 0,91.
Pri ugotavljanju tekmovalnosti dijakov v šoli (spremenljivka PER-
COMP) so dijaki in dijakinje odgovarjali na vprašanje: »Pomisli na svo-
jo šolo: koliko držijo naslednje trditve?« Pripadajoče postavke so ocenili
na štiristopenjski lestvici (1 – »Popolnoma nič ne drži« do 4 – »Zelo drži«):
130