Page 133 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 133
doživljanje medvrstniškega nasilja: primerjava držav na podlagi raziskave pisa 2018
0 predstavlja mednarodno povprečje, < 0 pomeni pod mednarodnim pov-
prečjem , > 0 pomeni nad mednarodnim povprečjem). Kot je razvidno iz
preglednice, so slovenski dijaki in dijakinje v primerjavi z mednarodnim
povprečjem poročali o nekoliko manjšem doživljanju medvrstniškega na-
silja, nižjem občutku pripadnosti šoli, nižji čustveni podpori staršev, manj-
ši tekmovalnosti dijakov v šoli, manjši sodelovalnosti dijakov v šoli, niž-
ji rezilientnosti in nižji podpori učitelja (pri predmetu jezika preizkusa). V
primerjavi z mednarodnim povprečjem so poročali o približno enaki disci-
plinski klimi in večjem zavzemanju perspektive.
Preglednica 20: Opisne statistike za slovenske dijake in dijakinje v raziskavi PISA 2018
M SE M SD SD SE
MVN -0,11 0,02 0,98 0,01
Občutek pripadnosti -0,11 0,01 0,84 0,01
Disciplinska klima -0,01 0,01 1,11 0,01
Čustvena podpora -0,03 0,02 0,98 0,01
Tekmovalnost dijakov -0,16 0,02 0,94 0,01
Sodelovalnost dijakov -0,03 0,02 0,96 0,01
Zavzemanje perspektive 0,05 0,01 0,94 0,01
Rezilientnost -0,05 0,02 0,97 0,01
Podpora učitelja -0,61 0,01 1,03 0,01
Opombe: MVN – doživljanje medvrstniškega nasilja.
Preglednica 21: Pearsonovi koeficienti korelacije za izbrane spremenljivke
1 2 3 4 5 6 7 8
1 MVN 1,00
2 Občutek pripadnost -0,28 1,00
3 Disciplinska klima -0,20 0,13 1,00
4 Čustvena podpora -0,19 0,24 0,13 1,00
5 Tekmovalnost dijakov 0,14 0,00 -0,08 0,14 1,00
6 Sodelovalnost dijakov -0,14 0,28 0,17 0,28 0,13 1,00
7 Zavzemanje perspektive -0,08 0,08 0,09 0,12 0,02 0,15 1,00
8 Rezilientnost -0,08 0,32 0,05 0,28 0,19 0,24 0,13 1,00
9 Podpora učitelja -0,07 0,10 0,14 0,14 0,01 0,15 0,06 0,09
Opombe: Program IDB Analyer ne navaja statistične značilnosti korelacijske analize.
V preglednici 21 so predstavljeni Pearsonovi korelacijski koeficienti. Iz
preglednice je razvidno, da se doživljanje medvrstniškega nasilja negativno
povezuje s skoraj vsemi vključenimi spremenljivkami. To pomeni, da je viš-
je poročano doživljanje medvrstniškega nasilja povezano z nižjimi rezultati
133