Page 133 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 133

doživljanje medvrstniškega nasilja: primerjava držav na podlagi raziskave pisa 2018
            0 predstavlja mednarodno povprečje, < 0 pomeni pod mednarodnim pov-
            prečjem , > 0 pomeni nad mednarodnim povprečjem). Kot je razvidno iz
            preglednice, so slovenski dijaki in dijakinje v primerjavi z mednarodnim
            povprečjem poročali o nekoliko manjšem doživljanju medvrstniškega na-
            silja, nižjem občutku pripadnosti šoli, nižji čustveni podpori staršev, manj-
            ši tekmovalnosti dijakov v šoli, manjši sodelovalnosti dijakov v šoli, niž-
            ji rezilientnosti in nižji podpori učitelja (pri predmetu jezika preizkusa). V
            primerjavi z mednarodnim povprečjem so poročali o približno enaki disci-
            plinski klimi in večjem zavzemanju perspektive.

            Preglednica 20: Opisne statistike za slovenske dijake in dijakinje v raziskavi PISA 2018

                                          M         SE M       SD        SD SE
             MVN                         -0,11      0,02       0,98       0,01
             Občutek pripadnosti         -0,11      0,01       0,84       0,01
             Disciplinska klima          -0,01      0,01       1,11       0,01
             Čustvena podpora            -0,03      0,02       0,98       0,01
             Tekmovalnost dijakov        -0,16      0,02       0,94       0,01
             Sodelovalnost dijakov       -0,03      0,02       0,96       0,01
             Zavzemanje perspektive      0,05       0,01       0,94       0,01
             Rezilientnost               -0,05      0,02       0,97       0,01
             Podpora učitelja            -0,61      0,01       1,03       0,01
            Opombe: MVN – doživljanje medvrstniškega nasilja.

            Preglednica 21: Pearsonovi koeficienti korelacije za izbrane spremenljivke
                                      1     2    3     4    5     6     7    8
             1 MVN                   1,00
             2 Občutek pripadnost    -0,28  1,00
             3 Disciplinska klima    -0,20  0,13  1,00
             4 Čustvena podpora      -0,19  0,24  0,13  1,00
             5 Tekmovalnost dijakov  0,14  0,00  -0,08  0,14  1,00
             6 Sodelovalnost dijakov  -0,14  0,28  0,17  0,28  0,13  1,00
             7 Zavzemanje perspektive   -0,08  0,08  0,09  0,12  0,02  0,15  1,00
             8 Rezilientnost         -0,08  0,32  0,05  0,28  0,19  0,24  0,13  1,00
             9 Podpora učitelja      -0,07  0,10  0,14  0,14  0,01  0,15  0,06  0,09
            Opombe: Program IDB Analyer ne navaja statistične značilnosti korelacijske analize.

                 V preglednici 21 so predstavljeni Pearsonovi korelacijski koeficienti. Iz
            preglednice je razvidno, da se doživljanje medvrstniškega nasilja negativno
            povezuje s skoraj vsemi vključenimi spremenljivkami. To pomeni, da je viš-
            je poročano doživljanje medvrstniškega nasilja povezano z nižjimi rezultati


                                                                              133
   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138