Page 98 - Klaudija Šterman Ivančič, Urška Štremfel, Igor Peras in Barbara Japelj Pavešić • Občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk: vpogledi mednarodnih raziskav znanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023
P. 98
občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk
Tabela 36: PISA 2018 – napovedniki občutka pripadnosti šoli pri dekletih
Model B SEB tB p β SEβ tβ p R2 SER2
Konstanta 0,02 0,03 0,80 > 0,05
Disciplina 0,04 0,02 1,83 > 0,05 0,04 0,02 1,82 > 0,05
v razredu 0,02 0,02 0,70 > 0,05 0,02 0,03 0,70 > 0,05
Opora učitelja
Individualni 0,00 0,02 0,04 > 0,05 0,00 0,03 0,04 > 0,05
pristop pri pouče-
vanju –0,02 0,02 –0,68 > 0,05 –0,02 0,03 –0,69 > 0,05
Diskriminatorno
vedenje učiteljev –0,04 0,02 –2,06 0,00 –0,05 0,02 –2,06 0,00
Tekmovalnost
v šoli –0,24 0,02 –11,14 0,00 –0,25 0,02 –11,10 0,00
Medvrstniško 0,12 0,02 5,96 0,00 0,13 0,02 6,17 0,00
nasilje 0,29 0,02 12,90 0,00 0,30 0,02 13,89 0,00
Opora staršev
Pozitivno čustvo- 0,24 0,02
vanje
Opomba: B – regresijski koeficient; SE – standardna napaka; t – t-vrednost; p – statistična značilnost;
β– standardiziran regresijski koeficient; R2 – delež pojasnjene variance.
Tabela 37: PISA 2018 – napovedniki občutka pripadnosti šoli pri fantih
Model B SEB tB p β SEβ tβ p R2 SER2
0,02 4,91 0,00
Konstanta 0,11 0,02 1,32 0,03 0,02 1,33 > 0,05
0,02 1,33 > 0,05 0,03 0,03 1,33 > 0,05
Disciplina 0,02 0,02 –2,56 –0,06 0,02 –2,59 0,00
v razredu > 0,05 –4,75
0,02 –4,73 2,42 0,00
Opora učitelja 0,03 0,00 –7,02
0,02 2,39 4,50 0,00
Individualni pri- –0,05 10,57
stop pri poučevanju 0,02 –7,00 0,00
0,02 4,53 0,00
Diskriminatorno –0,11 0,02 10,22 0,00 –0,13 0,03 0,00
vedenje učiteljev
0,17 0,02
Tekmovalnost 0,05 0,00 0,06 0,02
v šoli
Medvrstniško –0,14 0,00 –0,17 0,02
nasilje 0,00 0,12 0,03
0,00 0,24 0,02
Opora staršev 0,10
Pozitivno 0,22
čustvovanje
Opomba: B – regresijski koeficient; SE – standardna napaka; t – t-vrednost; p – statistična značilnost;
β– standardiziran regresijski koeficient; R2 – delež pojasnjene variance.
98
Tabela 36: PISA 2018 – napovedniki občutka pripadnosti šoli pri dekletih
Model B SEB tB p β SEβ tβ p R2 SER2
Konstanta 0,02 0,03 0,80 > 0,05
Disciplina 0,04 0,02 1,83 > 0,05 0,04 0,02 1,82 > 0,05
v razredu 0,02 0,02 0,70 > 0,05 0,02 0,03 0,70 > 0,05
Opora učitelja
Individualni 0,00 0,02 0,04 > 0,05 0,00 0,03 0,04 > 0,05
pristop pri pouče-
vanju –0,02 0,02 –0,68 > 0,05 –0,02 0,03 –0,69 > 0,05
Diskriminatorno
vedenje učiteljev –0,04 0,02 –2,06 0,00 –0,05 0,02 –2,06 0,00
Tekmovalnost
v šoli –0,24 0,02 –11,14 0,00 –0,25 0,02 –11,10 0,00
Medvrstniško 0,12 0,02 5,96 0,00 0,13 0,02 6,17 0,00
nasilje 0,29 0,02 12,90 0,00 0,30 0,02 13,89 0,00
Opora staršev
Pozitivno čustvo- 0,24 0,02
vanje
Opomba: B – regresijski koeficient; SE – standardna napaka; t – t-vrednost; p – statistična značilnost;
β– standardiziran regresijski koeficient; R2 – delež pojasnjene variance.
Tabela 37: PISA 2018 – napovedniki občutka pripadnosti šoli pri fantih
Model B SEB tB p β SEβ tβ p R2 SER2
0,02 4,91 0,00
Konstanta 0,11 0,02 1,32 0,03 0,02 1,33 > 0,05
0,02 1,33 > 0,05 0,03 0,03 1,33 > 0,05
Disciplina 0,02 0,02 –2,56 –0,06 0,02 –2,59 0,00
v razredu > 0,05 –4,75
0,02 –4,73 2,42 0,00
Opora učitelja 0,03 0,00 –7,02
0,02 2,39 4,50 0,00
Individualni pri- –0,05 10,57
stop pri poučevanju 0,02 –7,00 0,00
0,02 4,53 0,00
Diskriminatorno –0,11 0,02 10,22 0,00 –0,13 0,03 0,00
vedenje učiteljev
0,17 0,02
Tekmovalnost 0,05 0,00 0,06 0,02
v šoli
Medvrstniško –0,14 0,00 –0,17 0,02
nasilje 0,00 0,12 0,03
0,00 0,24 0,02
Opora staršev 0,10
Pozitivno 0,22
čustvovanje
Opomba: B – regresijski koeficient; SE – standardna napaka; t – t-vrednost; p – statistična značilnost;
β– standardiziran regresijski koeficient; R2 – delež pojasnjene variance.
98