Page 96 - Klaudija Šterman Ivančič, Urška Štremfel, Igor Peras in Barbara Japelj Pavešić • Občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk: vpogledi mednarodnih raziskav znanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023
P. 96
občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk

5.2.1.2 Raziskava PIRLS 2016
Slovenski učenci in učenke so v raziskavi PIRLS 2016 (tabela 34) poročali o
povprečnem občutku pripadnosti šoli (M = 9,34; vrednosti nad 9,7 pome-
nijo višji občutek pripadnosti šoli, vrednosti pod 7,3 pomenijo nižji obču-
tek pripadnosti šoli). Prav tako skoraj nikoli ne doživljajo medvrstniške-
ga nasilja (M = 9,81; vrednosti nad 9,5 pomenijo, da medvrstniškega nasilja
niso deležni skoraj nikoli), so zelo vključeni v pouk branja (M = 9,62; vred-
nosti nad 9,5 pomenijo, da so zelo vključeni v pouk branja) in imajo nekaj
domačih virov za učenje (M = 10,59; vrednosti nad 11,8 pomenijo veliko vi-
rov, vrednosti pod 7,5 pa malo virov). Slovenski ravnatelji in ravnateljice so
o učencih in učenkah četrtega razreda poročali, da skoraj ni težav s šolsko
disciplino (M = 10,06; vrednosti nad 9,9 pomenijo, da v šoli skorajda ni te-
žav s šolsko disciplino učencev in učenk četrtega razreda).

Tabela 34: PIRLS 2016 – opisna statistika vključenih spremenljivk

Občutek pripadnosti šoli M SE
Zaznavanje doživljanja medvrstniškega nasilja 9,34 0,05
Občutek vključenosti v pouk branja 9,81 0,04
Domači viri za učenje 9,62 0,05
Šolska disciplina 10,59 0,04
10,06 0,14

Opomba: M – aritmetična sredina mednarodno primerljivega indeksa; SE – standardna napaka.

Občutek pripadnosti šoli se je na vzorcu učencev in učenk četrtega ra-
zreda pozitivno povezoval z občutkom vključenosti v pouk branja (visoka
povezanost) in zaznavanjem doživljanja medvrstniškega nasilja (nizka po-
vezanost) (tabela 35), kar pomeni, da je večji občutek pripadnosti šoli učen-
cev in učenk povezan z večjim občutkom vključenosti v pouk branja ter
manjšim zaznavanjem doživljanja medvrstniškega nasilja (višji rezultat na
indeksu pomeni manj zaznavanja doživljanja medvrstniškega nasilja v raz-
iskavi PIRLS 2016). Občutek pripadnosti šoli učencev in učenk se je nega-
tivno povezoval s šolsko disciplino učencev in učenk, o čemer so poroča-
li ravnatelji, vendar je povezava neznatna, kljub vsemu pa smo napovednik
vključili v regresijske modele, saj je bil v raziskavi PIRLS 2016 nabor napo-
vednikov manjši.

96
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101