Page 100 - Klaudija Šterman Ivančič, Urška Štremfel, Igor Peras in Barbara Japelj Pavešić • Občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk: vpogledi mednarodnih raziskav znanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023
P. 100
občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk

som priseljenca je imela precejšnjo pojasnjevalno moč tudi zaznana opora s
strani staršev, in sicer je bila eno enoto višja vrednost indeksa opore staršev
povezana z zvišanjem indeksa občutka pripadnosti šoli za 0,22. Tudi pri di-
jakih brez statusa priseljenca je bil omenjeni napovednik potrjen kot zna-
čilen, a je bila njegova napovedna moč precej manjša (0,10). Z vključenimi
napovedniki nam je uspelo pojasniti 19 odstotkov variabilnosti v občutku
pripadnosti šoli pri dijakih brez statusa priseljenca in 32 odstotkov pri dija-
kih s statusom priseljenca.

Tabela 39: PISA 2018 – napovedniki občutka pripadnosti šoli pri dijakih in dijakinjah s statusom priseljenca prve
generacije (vsi člani družine so rojeni v tujini)

Model B SEB tB p β SEβ tβ p R2 SER2
0,10 –0,42 > 0,05
Konstanta –0,04 0,07 –0,25 > 0,05 –0,02 0,08 –0,26 > 0,05
0,09 1,21 > 0,05 0,12 0,10 1,21 > 0,05
Disciplina –0,02 0,09 –0,57 > 0,05 –0,05 0,10 –0,56 > 0,05
v razredu –0,10 0,10 –0,98
0,09 –0,98 > 0,05 0,13 0,07 1,74 > 0,05
Opora učitelja 0,11 –0,24 0,05 –5,13
0,08 1,67 > 0,05 0,21 0,06 3,63 > 0,05
Individualni pri- –0,05 0,25 0,07 3,82
stop pri poučevanju 0,07 –4,17 0,00 0,00
0,06 3,40 0,00 0,00
Diskriminatorno –0,09 0,07 3,50 0,00 0,00
vedenje učiteljev
0,32 0,07
Tekmovalnost 0,14
v šoli

Medvrstniško –0,28
nasilje

Opora staršev 0,22

Pozitivno čustvo- 0,24
vanje

Opomba: B – regresijski koeficient; SE – standardna napaka; t – t-vrednost; p – statistična značilnost;
β– standardiziran regresijski koeficient; R2 – delež pojasnjene variance.

5.2.2.1.3 Razlike glede na socialno-ekonomski status dijakov
in dijakinj

V zadnjem koraku smo preučili razlike v napovednikih občutka pripadno-
sti šoli med dijaki in dijakinjami, ki so v raziskavi PISA 2018 poročali o vi-
sokem socialno-ekonomskem statusu družine, in tistimi, ki so poročali o
nizkem socialno-ekonomskem statusu.

Tudi tukaj rezultati (tabeli 40 in 41) tako v skupini dijakov z nizkim
kot tudi tistih z visokim socialno-ekonomskim statusom ponovno kažejo
največjo napovedno moč zaznavanja medvrstniškega nasilja v šoli ter pozi-
tivnega čustvovanja dijakov in dijakinj. Zaznavanje medvrstniškega nasilja

100
   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105