Page 102 - Klaudija Šterman Ivančič, Urška Štremfel, Igor Peras in Barbara Japelj Pavešić • Občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk: vpogledi mednarodnih raziskav znanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023
P. 102
občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk

Tabela 41: PISA 2018 – napovedniki občutka pripadnosti šoli pri dijakih in dijakinjah z nizkim SES

Model B SEB tB p β SEβ tβ p R2 SER2
0,08 –0,19 > 0,05
Konstanta –0,02 0,04 –1,69 –0,10 0,06 –1,71 > 0,05
0,06 1,25 > 0,05 0,09 0,07 1,27 > 0,05
Disciplina –0,07 0,05 1,33 0,09 0,06 1,41 > 0,05
v razredu > 0,05 0,26
0,04 0,26 2,25 > 0,05
Opora učitelja 0,07 > 0,05 –5,31
0,05 2,11 0,98 0,00
Individualni pri- 0,07 6,83
stop pri poučevanju 0,04 –5,86 0,00
0,06 0,95 > 0,05
Diskriminatorno 0,01 0,05 5,39 > 0,05 0,01 0,05 0,00
vedenje učiteljev
0,29 0,05
Tekmovalnost 0,11 0,00 0,12 0,06
v šoli

Medvrstniško –0,23 0,00 –0,28 0,05
nasilje > 0,05 0,06 0,06
0,00 0,31 0,05
Opora staršev 0,05

Pozitivno 0,29
čustvovanje

Opomba: B – regresijski koeficient; SE – standardna napaka; t – t-vrednost; p – statistična značilnost;
β– standardiziran regresijski koeficient; R2 – delež pojasnjene variance.

5.2.2.2 Raziskava PIRLS 2016
V tem razdelku navajamo rezultate, pridobljene s postopkom multiple line-
arne regresije, na podatkih raziskave PIRLS 2016. Rezultate navajamo loče-
no po različnih skupinah učencev in učenk: najprej rezultate napovednega
modela ločeno glede na spol, nato glede na domače vire za učenje (indika-
tor socialno-ekonomskega statusa) in status priseljenca.

5.2.2.2.1 Razlike glede na spol
Rezultati na področju preverjanja napovednikov občutka pripadnosti šoli
ločeno po spolu (tabeli 42 in 43) kažejo, da je imel tako pri dekletih kot
pri fantih največji značilni učinek pri pojasnjevanju občutka pripadnosti
šoli učenčev in učenk napovednik občutek vključenosti v pouk branja. Prav
tako se je pri fantih in dekletih kot značilen izkazal napovednik zaznava-
nje doživljanja medvrstniškega nasilja. Velikost učinka napovednika ob-
čutek vključenosti v pouk branja je nekoliko večji pri fantih, in sicer je eno
enoto višja vrednost indeksa občutka vključenosti v pouk branja povezana
s povečanjem vrednosti indeksa občutka pripadnosti šoli za 0,60 pri fantih
in za 0,53 pri dekletih. Velikost učinka napovednika zaznavanja doživljanja
medvrstniškega nasilja pri pojasnjevanju občutka pripadnosti šoli je enaka

102
   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107