Page 103 - Klaudija Šterman Ivančič, Urška Štremfel, Igor Peras in Barbara Japelj Pavešić • Občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk: vpogledi mednarodnih raziskav znanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023
P. 103
napovedniki občutka pripadnosti šoli

glede na spol, saj znaša pri obeh skupinah učencev in učenk 0,14. Šolska di-
sciplina se ni izkazala kot značilen napovednik občutka pripadnosti šoli. Z
modelom pojasnjevanja občutka pripadnosti šoli pojasnimo 35 odstotkov
variabilnosti indeksa občutka pripadnosti šoli deklet in 41 odstotkov vari-
abilnosti indeksa fantov.

Tabela 42: PIRLS 2016 – napovedniki občutka pripadnosti šoli pri dekletih

Model B SEB tB p β SEβ tβ p R2 SER2
Konstanta 2,94 0,43 6,92 0,00

Šolska disciplina 0,00 0,04 0,12 > 0,05 0,00 0,03 0,13 > 0,05

Občutek vključenosti 0,53 0,02 25,92 0,00 0,56 0,02 30,47 0,00
v pouk branja

Zaznavanje doživlja- 0,14 0,02 6,51 0,00 0,15 0,02 6,69 0,00
nja medvrstniškega
nasilja

0,35 0,02

Opomba: B – regresijski koeficient; SE – standardna napaka; t – t-vrednost; p – statistična značilnost;
β– standardiziran regresijski koeficient; R2 – delež pojasnjene variance.

Tabela 43: PIRLS 2016 – napovedniki občutka pripadnosti šoli pri fantih

Model B SEB tB p β SEβ tβ p R2 SER2
Konstanta 1,95 0,40 4,92 0,00

Šolska disciplina 0,02 0,03 0,70 > 0,05 0,02 0,03 0,72 > 0,05

Občutek vključenosti 0,60 0,02 26,75 0,00 0,61 0,02 27,29 0,00
v pouk branja

Zaznavanje doživlja-
nja medvrstniškega 0,14 0,02 5,42 0,00 0,14 0,03 5,67 0,00
nasilja

0,41 0,03

Opomba: B – regresijski koeficient; SE – standardna napaka; t – t-vrednost; p – statistična značilnost;
β– standardiziran regresijski koeficient; R2 – delež pojasnjene variance.

5.2.2.2.2 Razlike glede na domače vire za učenje
Rezultati (tabeli 44 in 45) tako pri učencih in učenkah z veliko domačih vi-
rov za učenje kot tudi pri tistih z malo domačih virov za učenje ponovno ka-
žejo največjo pojasnjevalno moč napovednika občutek vključenosti v pouk
branja. Napovednik zaznavanje doživljanja medvrstniškega nasilja se je iz-
kazal kot značilen samo pri učencih in učenkah z veliko domačih virov za
učenje. Šolska disciplina ponovno ni bila potrjena kot značilen napovednik
občutka pripadnosti šoli. Velikost učinka napovednika občutek vključeno-
sti v pouk branja pri pojasnjevanju občutka pripadnosti šoli je nekoliko večji

103
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108