Page 97 - Klaudija Šterman Ivančič, Urška Štremfel, Igor Peras in Barbara Japelj Pavešić • Občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk: vpogledi mednarodnih raziskav znanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023
P. 97
ovedniki občutka pripadnosti šoli

Tabela 35: PIRLS 2016 – povezanost med vključenimi spremenljivkami

1. Šolska disciplina 1 2 3 4
2. Občutek vključenosti v pouk branja – –
3. Zaznavanje doživljanja medvrstniškega nasilja –0,06 – –
4. Občutek pripadnosti šoli –0,01 0,08** 0,20**
–0,03 0,61**

Opomba: Navedene so vrednosti Pearsonovega koeficienta povezanosti; * povezava je značilna na ravni tveganja
α < 0,05; ** povezava je značilna na ravni tveganja α < 0,01.

5.2.2 Rezultati napovednih modelov
5.2.2.1 Raziskava PISA 2018
V tem razdelku navajamo rezultate, pridobljene s postopkom multiple line-
arne regresije, in sicer jih navajamo ločeno po različnih skupinah dijakov
in dijakinj: najprej navajamo rezultate učinkov različnih napovednikov ob-
čutka pripadnosti šoli ločeno po spolu, temu pa sledijo rezultati preverjanja
istih učinkov ločeno glede na status priseljenca dijakov in dijakinj ter soci-
alno-ekonomski status.

5.2.2.1.1 Razlike po spolu
Rezultati na področju preverjanja napovednikov občutka pripadnosti šoli
ločeno po spolu (tabeli 36 in 37) kažejo, da je bil tako pri dekletih kot pri fan-
tih največji značilni učinek pri pojasnjevanju občutka pripadnosti šoli di-
jakovo pozitivno čustvovanje, zaznavanju medvrstniškega nasilja in zazna-
ni opori staršev. Pri fantih je bil, poleg omenjenih napovednikov, značilen
negativni večji učinek tudi diskriminatorno vedenje učiteljev v šoli. Zazna-
vanje medvrstniškega nasilja je pri dekletih pokazalo večjo pojasnjevalno
moč kot pri fantih, in sicer se je bila eno enoto višja vrednost indeksa za-
znavanja medvrstniškega nasilja povezana z znižanjem indeksa občutka
pripadnosti šoli za –0,24 pri dekletih in za –0,14 pri fantih. Tako pri dekle-
tih kot pri fantih je bil pri pojasnjevanju občutka pripadnosti šoli največ-
ji pozitivni učinek pozitivno čustvovanje dijakov in dijakinj, in sicer je bila
eno enoto višja vrednost indeksa pozitivnega čustvovanja dijakov in dija-
kinj povezana z zvišanjem vrednosti indeksa občutka pripadnosti šoli za
0,29 pri dekletih in za 0,22 pri fantih. Z vključenimi napovedniki smo po-
jasnili 24 odstotkov variabilnosti indeksa občutka pripadnosti šoli pri de-
kletih in 17 odstotkov pri fantih.

97
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102