Page 93 - Klaudija Šterman Ivančič, Urška Štremfel, Igor Peras in Barbara Japelj Pavešić • Občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk: vpogledi mednarodnih raziskav znanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023
P. 93
Napovedniki občutka pripadnosti šoli

V tem razdelku navajamo rezultate napovednih modelov občutka pripa-
dnosti šoli, pri čemer smo na podlagi širokega pregleda in analize rezulta-
tov tujih študij identificirali dejavnike, ki so v tuji literaturi že potrjeni kot
značilni in so hkrati dostopni v podatkovnih zbirkah mednarodnih razi-
skav znanja, in sicer: zaznavanje medvrstniškega nasilja, diskriminatorno
šolsko klimo, disciplino v razredu, zaznavanje tekmovalnosti v šoli, soci-
alno-čustveno oporo učitelja, individualni pristop pri poučevanju, čustve-
no oporo staršev ter osebno dobrobit učencev in učenk. Ker je vključeno-
st identificiranih dejavnikov v različnih mednarodnih študijah različna, se
napovedni modeli med študijami razlikujejo, v okviru vsake študije pa smo
vključili vse razpoložljive podatke. Na podatkih raziskave ICCS 2016 nis-
mo izvedli analiz, s katerimi bi preverjali učinke izbranih napovednikov na
občutek pripadnosti šoli, saj raziskava ne vključuje ocene učencev in učenk
glede njihovega občutka pripadnosti šoli, ampak gre v raziskavi za indeks,
oblikovan na podlagi ocen ravnateljev, ki poročajo o občutku pripadnosti
šoli učencev in učenk. Posledično smo omejeni na analizo povezanosti, ki
pa je glede na možen nabor spremenljivk iz raziskave ICCS 2016 (občutek
pripadnosti šoli učencev, občutek pripadnosti šoli učiteljev, zaznavanje do-
življanja medvrstniškega nasilja, doživljanje odnosov med učenci in učite-
lji) že bila izvedena (razdelek 3.1.4). Prav tako v tem razdelku ne navajamo
rezultatov raziskave TIMSS, saj v okviru raziskave, poleg zaznane zavze-
tosti učitelja pri poučevanju matematike in zaznavanja izpostavljenosti na-

93
   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98