Page 95 - Klaudija Šterman Ivančič, Urška Štremfel, Igor Peras in Barbara Japelj Pavešić • Občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk: vpogledi mednarodnih raziskav znanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023
P. 95
napovedniki občutka pripadnosti šoli

Tabela 32: PISA 2018 – opisna statistika vključenih spremenljivk

Disciplina v razredu M SE
Opora učitelja –0,01 1,11
Individualni pristop pri poučevanju –0,61 1,03
Diskriminatorno vedenje učiteljev –0,40 1,02
Tekmovalnost v šoli 0,25 0,96
Medvrstniško nasilje –0,16 0,94
Opora staršev –0,11 0,98
Pozitivno čustvovanje –0,03 0,98
Občutek pripadnosti šoli –0,61 0,90
–0,11 0,84

Opomba: M – aritmetična sredina mednarodno primerljivega indeksa; SE – standardna napaka.

Tabela 33: PISA 2018 – povezanost med vključenimi spremenljivkami

12 3 4 5 6 7 8 9 10

1. Disciplina – – – – – – – –
v razredu 0,18** 0,14** –0,19** 0,24** 0,33** 0,10**
–0,04* 0,23** 0,14** –0,12** 0,24** 0,01
2. Opora 0,14** – 0,06** –0,14** 0,08** –0,28** 0,13**
učitelja –0,05* 0,00 –0,05*
0,13** 0,01 0,04*
3. Individu- 0,15** 0,46** 0,12** –0,14**
alni pristop 0,05* –0,09**
pri pouče- 0,00
vanju

4. Diskrimi- –0,21** –0,12**
natorno ve-
denje učite-
ljev

5. Tekmoval- –0,08** 0,01
nost v šoli

6. Medvrstni- –0,19** –0,07**
ško nasilje

7. Opora 0,13** 0,14**
staršev

8. Pozitivno 0,09** 0,12**
čustvovanje

9. Občutek 0,12** 0,10**
pripadno-
sti šoli

10. Socialno- 0,13** –0,02
-ekonomski
status

Opomba: Navedene so vrednosti Pearsonovega koeficienta povezanosti; * povezava je značilna na ravni tveganja
α < 0,05; ** povezava je značilna na ravni tveganja α < 0,01.

95
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100