Page 53 - Klaudija Šterman Ivančič, Urška Štremfel, Igor Peras in Barbara Japelj Pavešić • Občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk: vpogledi mednarodnih raziskav znanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023
P. 53
Empirični okvir
Kot je pojasnjeno v uvodu, v empiričnem delu na podlagi podatkov medna-
rodnih raziskav znanja (TIMSS, PIRLS, PISA, ICCS) kot edinih reprezen-
tativnih podatkov o pripadnosti šoli slovenskih učencev in učenk prever-
jamo povezanost občutka pripadnosti šoli z učnimi dosežki ter dobrobitjo
učencev in učenk v Sloveniji ter različne dejavnike, ki so se na podlagi pre-
gleda literature izkazali kot pomembno povezani z občutkom pripadno-
sti šoli. Pri tem uporabimo premišljeno izbrane ter v pripomočkih opisane
dostopne spremenljivke dejavnikov učne uspešnosti in dobrobiti učencev
in učenk, dostopne v mednarodnih raziskavah znanja. Omenjene poveza-
ve preverjamo znotraj različnih skupin učencev in učenk, še posebej tistih,
za katere so v Sloveniji že potrjene značilne in tudi precejšnje razlike tako v
učnih dosežkih kot tudi dejavnikih učnih dosežkov: spol učencev in učenk,
socialno-ekonomski status in status priseljenca.
3.1 Vzorec
3.1.1 Raziskava TIMSS 2015
Raziskava TIMSS 2015 je znanje in dejavnike učenja izmerila v Sloveniji za
populaciji četrtošolcev in osmošolcev osnovnih šol. V raziskavi je sodelo-
valo 4800 četrtošolcev in 4600 osmošolcev, iz po enega ali dveh oddelkov
iz naključno izbranih 150 šol. Z raziskavo smo tako zajeli populacijo 17.500
osmošolcev, v kateri je bilo 51 odstotkov fantov in 49 odstotkov deklet, ter
53
Kot je pojasnjeno v uvodu, v empiričnem delu na podlagi podatkov medna-
rodnih raziskav znanja (TIMSS, PIRLS, PISA, ICCS) kot edinih reprezen-
tativnih podatkov o pripadnosti šoli slovenskih učencev in učenk prever-
jamo povezanost občutka pripadnosti šoli z učnimi dosežki ter dobrobitjo
učencev in učenk v Sloveniji ter različne dejavnike, ki so se na podlagi pre-
gleda literature izkazali kot pomembno povezani z občutkom pripadno-
sti šoli. Pri tem uporabimo premišljeno izbrane ter v pripomočkih opisane
dostopne spremenljivke dejavnikov učne uspešnosti in dobrobiti učencev
in učenk, dostopne v mednarodnih raziskavah znanja. Omenjene poveza-
ve preverjamo znotraj različnih skupin učencev in učenk, še posebej tistih,
za katere so v Sloveniji že potrjene značilne in tudi precejšnje razlike tako v
učnih dosežkih kot tudi dejavnikih učnih dosežkov: spol učencev in učenk,
socialno-ekonomski status in status priseljenca.
3.1 Vzorec
3.1.1 Raziskava TIMSS 2015
Raziskava TIMSS 2015 je znanje in dejavnike učenja izmerila v Sloveniji za
populaciji četrtošolcev in osmošolcev osnovnih šol. V raziskavi je sodelo-
valo 4800 četrtošolcev in 4600 osmošolcev, iz po enega ali dveh oddelkov
iz naključno izbranih 150 šol. Z raziskavo smo tako zajeli populacijo 17.500
osmošolcev, v kateri je bilo 51 odstotkov fantov in 49 odstotkov deklet, ter
53