Page 51 - Klaudija Šterman Ivančič, Urška Štremfel, Igor Peras in Barbara Japelj Pavešić • Občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk: vpogledi mednarodnih raziskav znanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023
P. 51
teoretsko-kenceptualni okvir

Tabela 2: Pregled intervencij za krepitev občutka pripadnosti šoli, zajetih v sistematičnem pregledu (Allen idr., 2022)
(tabela povzeta po avtorjih)

Intervencija Ključne vsebine Trajanje intervencije Raziskava
Achievement Mento- samoučinkovitost, 5 mesecev Holt idr. (2008)
ring Intervention pozitivni dosežki 8 tednov Jenkinson idr. (2018)
GLAMA & BLAST ekipno delo, kognitivne
strategije, vrstniška pod- 12 mesecev Johnson idr. (2008)
Peer Group Connecti- pora, podpora šole, soci-
on Program alna samoučinkovitost 12 mesecev Kuperminc idr. (2020)
upiranje negativnim
Project Arrive vplivom, postavljanje re- 4 mesece Lewis idr. (2006)
alnih ciljev, upravlja- 2 dneva + dodatno
Ensuring Excellence, nje jeze dvourno srečanje Mann idr. (2015)
Communalism, Afri- samoučinkovitost, sa-
can Education & Lea- mozaznavanje, empatija, po desetih dneh McLoughlin (2017)
dership (EXCEL) reševanje težav, vrstni- 20 tednov
ška podpora, podpora McMullen
šole, podpora doma, re- 12 mesecev in McMullen (2018)
zilientnost 4 tedne Midgett in Doumas
3 leta
motivacija, socialne ve- 3 leta (2019)
ščine, usmerjenost Orthner idr. (2013)
k skupnostim 8 mesecev Orthner idr. (2013)
4 mesece Portwood idr. (2005)
REAL Girls rezilientnost, učna Shoshani idr. (2016)
samoučinkovitost 12 mesecev
Wright idr. (2007)
Positive Peer Group reševanje težav, vrstni-
(PPG) ška podpora, samo-
zavest, delovna etika,
Living Well Program upravljanje z jezo
samoučinkovitost, pro-
STAC socialne veščine, vrstni-
CareerStart ška podpora, podpo-
Career-Relevant In- ra šole
struction medvrstniško nasilje,
YouthFriends viktimizacija
Maytiv intervention kariera

Secondary Schools kariera
Demonstration Pro-
ject (SSDP) mentorstvo
empatija, hvaležnost, ču-
ječnost, upanje, podpora
šole, vrstniška podpora,
močna področja značaja
vedenjske težave, sode-
lovalno učenje, vrstniška
podpora, podpora šole,
podpora doma, samou-
činkovitost

51
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56