Page 52 - Klaudija Šterman Ivančič, Urška Štremfel, Igor Peras in Barbara Japelj Pavešić • Občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk: vpogledi mednarodnih raziskav znanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023
P. 52
občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk
Iz pregleda je razvidno, da med najpogostejše vsebine, ki so del učin-
kovitih intervencij za spodbujanje občutka pripadnosti šoli, spadajo kre-
pitev vrstniške podpore in podpore šole pri učencih in učenkah. Obenem
pa je pomembna ugotovitev pregleda dosedanjih intervencij ta, da ključ-
ne vsebine učinkovitih intervencij ne izpostavljajo nujno koncepta občutka
pripadnosti šoli, ampak gre za vsebine, ki izpostavljajo širše teme (na pri-
mer zviševanje samoučinkovitosti, grajenje socialnih spretnosti, podpira-
nje empatije, razvoj spretnosti za reševanje problemov in okrepitev regula-
cije čustev). Glede na pomembnost spodbujanja občutka pripadnosti šoli in
učinkovitost dosedanjih intervencij lahko sklepamo, da je za šole priporo-
čljivo izvajati strategije za krepitev odnosov med učenci in učenkami, učite-
lji in učiteljicami ter starši. S tem lahko šole prispevajo k boljšim učnim do-
sežkom, večji prilagoditvi ter pozitivnemu razvoju učencev in učenk, kar je
koristno tako za posameznike kot tudi celotno šolsko skupnost.
52
Iz pregleda je razvidno, da med najpogostejše vsebine, ki so del učin-
kovitih intervencij za spodbujanje občutka pripadnosti šoli, spadajo kre-
pitev vrstniške podpore in podpore šole pri učencih in učenkah. Obenem
pa je pomembna ugotovitev pregleda dosedanjih intervencij ta, da ključ-
ne vsebine učinkovitih intervencij ne izpostavljajo nujno koncepta občutka
pripadnosti šoli, ampak gre za vsebine, ki izpostavljajo širše teme (na pri-
mer zviševanje samoučinkovitosti, grajenje socialnih spretnosti, podpira-
nje empatije, razvoj spretnosti za reševanje problemov in okrepitev regula-
cije čustev). Glede na pomembnost spodbujanja občutka pripadnosti šoli in
učinkovitost dosedanjih intervencij lahko sklepamo, da je za šole priporo-
čljivo izvajati strategije za krepitev odnosov med učenci in učenkami, učite-
lji in učiteljicami ter starši. S tem lahko šole prispevajo k boljšim učnim do-
sežkom, večji prilagoditvi ter pozitivnemu razvoju učencev in učenk, kar je
koristno tako za posameznike kot tudi celotno šolsko skupnost.
52