Page 27 - Klaudija Šterman Ivančič, Urška Štremfel, Igor Peras in Barbara Japelj Pavešić • Občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk: vpogledi mednarodnih raziskav znanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023
P. 27
uvod
Slika 3: Občutek pripadnosti šoli v raziskavi TIMSS 2015, 8. razred
Opombe: Mednarodno povprečje na lestvici znaša 10, standardni odklon na lestvici znaša 2 točki.
Vir prir. po Martin idr., 2016, str. 231.
0,6
0,5
0,4
0,3
0,2
0,1
0,0
-0 ,1
-0 ,2
-0 ,3
-0 ,4
-0 ,5
Slika 4: Občutek pripadnosti šoli v raziskavi PISA 2018, 1. letnik srednješolskih programov
Vir prir. po OECD, 2019, str. 133.
nja (PISA, TIMSS, PIRLS) je torej razvidno, da različne starostne skupi-
ne učencev in učenk (4. razred, 8. razred, 15-letniki) v več zajemih podat-
kov (2012, 2015 in 2016) poročajo o manjšem občutku pripadnosti šoli,
kot je mednarodno povprečje. Glede na opisane pozitivne učinke občut-
ka pripadnosti šoli na različne vidike učenčeve učne uspešnosti in vede-
nja na eni strani ter podpovprečne rezultate za Slovenijo v mednarodnih
indeks občutka pripadnosti šoli v Sloveniji v okviru raziskave TIMSS izmerjen zgolj
leta 2015, v okviru raziskave PIRLS pa zgolj leta 2016.
27
Španija
Avstrija
Albanija
Norveška
Švica
Nemčija
Južna Koreja
Danska
Nizozemska
Portugalska
Islandija
Luksemburg
Madžarska
Belgija
Hrvaška
Italija
Švedska
Srbija
Grčija
Japonska
Finska
Kosovo
OECD
Romunija
Bosna in Hercegovina
Moldavija
Francija
Čile
Črna gora
Gruzija
Slovenija
Litva
Estonija
Turčija
Irska
Singapur
Kanada
Kitajska (del)
Avstralija
Združeno kraljestvo
Nova Zelandija
Malta
ZDA
Poljska
Latvija
Češka
Slovaška
Bolgarija
Ruska federacija
Hongkong
Macao
Slika 3: Občutek pripadnosti šoli v raziskavi TIMSS 2015, 8. razred
Opombe: Mednarodno povprečje na lestvici znaša 10, standardni odklon na lestvici znaša 2 točki.
Vir prir. po Martin idr., 2016, str. 231.
0,6
0,5
0,4
0,3
0,2
0,1
0,0
-0 ,1
-0 ,2
-0 ,3
-0 ,4
-0 ,5
Slika 4: Občutek pripadnosti šoli v raziskavi PISA 2018, 1. letnik srednješolskih programov
Vir prir. po OECD, 2019, str. 133.
nja (PISA, TIMSS, PIRLS) je torej razvidno, da različne starostne skupi-
ne učencev in učenk (4. razred, 8. razred, 15-letniki) v več zajemih podat-
kov (2012, 2015 in 2016) poročajo o manjšem občutku pripadnosti šoli,
kot je mednarodno povprečje. Glede na opisane pozitivne učinke občut-
ka pripadnosti šoli na različne vidike učenčeve učne uspešnosti in vede-
nja na eni strani ter podpovprečne rezultate za Slovenijo v mednarodnih
indeks občutka pripadnosti šoli v Sloveniji v okviru raziskave TIMSS izmerjen zgolj
leta 2015, v okviru raziskave PIRLS pa zgolj leta 2016.
27
Španija
Avstrija
Albanija
Norveška
Švica
Nemčija
Južna Koreja
Danska
Nizozemska
Portugalska
Islandija
Luksemburg
Madžarska
Belgija
Hrvaška
Italija
Švedska
Srbija
Grčija
Japonska
Finska
Kosovo
OECD
Romunija
Bosna in Hercegovina
Moldavija
Francija
Čile
Črna gora
Gruzija
Slovenija
Litva
Estonija
Turčija
Irska
Singapur
Kanada
Kitajska (del)
Avstralija
Združeno kraljestvo
Nova Zelandija
Malta
ZDA
Poljska
Latvija
Češka
Slovaška
Bolgarija
Ruska federacija
Hongkong
Macao