Page 27 - Klaudija Šterman Ivančič, Urška Štremfel, Igor Peras in Barbara Japelj Pavešić • Občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk: vpogledi mednarodnih raziskav znanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023
P. 27
uvod

Slika 3: Občutek pripadnosti šoli v raziskavi TIMSS 2015, 8. razred
Opombe: Mednarodno povprečje na lestvici znaša 10, standardni odklon na lestvici znaša 2 točki.
Vir prir. po Martin idr., 2016, str. 231.

0,6
0,5
0,4
0,3
0,2
0,1
0,0
-0 ,1
-0 ,2
-0 ,3
-0 ,4
-0 ,5

Slika 4: Občutek pripadnosti šoli v raziskavi PISA 2018, 1. letnik srednješolskih programov
Vir prir. po OECD, 2019, str. 133.
nja (PISA, TIMSS, PIRLS) je torej razvidno, da različne starostne skupi-
ne učencev in učenk (4. razred, 8. razred, 15-letniki) v več zajemih podat-
kov (2012, 2015 in 2016) poročajo o manjšem občutku pripadnosti šoli,
kot je mednarodno povprečje. Glede na opisane pozitivne učinke občut-
ka pripadnosti šoli na različne vidike učenčeve učne uspešnosti in vede-
nja na eni strani ter podpovprečne rezultate za Slovenijo v mednarodnih

indeks občutka pripadnosti šoli v Sloveniji v okviru raziskave TIMSS izmerjen zgolj
leta 2015, v okviru raziskave PIRLS pa zgolj leta 2016.

27
Španija
Avstrija
Albanija
Norveška

Švica
Nemčija
Južna Koreja
Danska
Nizozemska
Portugalska
Islandija
Luksemburg
Madžarska

Belgija
Hrvaška

Italija
Švedska

Srbija
Grčija
Japonska
Finska
Kosovo
OECD
Romunija
Bosna in Hercegovina
Moldavija
Francija

Čile
Črna gora

Gruzija
Slovenija

Litva
Estonija

Turčija
Irska

Singapur
Kanada

Kitajska (del)
Avstralija

Združeno kraljestvo
Nova Zelandija
Malta
ZDA
Poljska
Latvija
Češka
Slovaška
Bolgarija
Ruska federacija
Hongkong
Macao
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32