Page 26 - Klaudija Šterman Ivančič, Urška Štremfel, Igor Peras in Barbara Japelj Pavešić • Občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk: vpogledi mednarodnih raziskav znanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023
P. 26
občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk

Slika 1: Občutek pripadnosti šoli v raziskavi TIMSS 2015, 4. razred
Opombe: Mednarodno povprečje na lestvici znaša 10, standardni odklon na lestvici znaša 2 točki.
Vir prir. po Martin idr., 2016, str. 229.

Slika 2: Občutek pripadnosti šoli v raziskavi PIRLS, 4. razred
Opombe: Mednarodno povprečje na lestvici znaša 10, standardni odklon na lestvici znaša 2 točki.
Vir prir. po Mullis idr., 2017, str. 212.
ka srednješolskih programov poročali o podpovprečnem občutku pripa-
dnosti šoli. V letu 2015 je bila vrednost indeksa občutka pripadnosti šoli
–0,10, v letu 2018 pa, podobno, –0,11. V primerjavi z letom 2012 je mogo-
če zaslediti padec v vrednosti indeksa občutka pripadnosti šoli, in sicer
je bila leta 2012 vrednost indeksa za Slovenijo podobna povprečju držav
OECD (–0,01) (slika 5).3 Iz pregleda podatkov mednarodnih raziskav zna-
3 Raziskavi TIMSS in PIRLS na tem mestu ne omogočata vpogleda v razlike v vred-

nostih indeksa občutka pripadnosti šoli med leti, saj je bil mednarodno primerljiv
26
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31