Page 105 - Klaudija Šterman Ivančič, Urška Štremfel, Igor Peras in Barbara Japelj Pavešić • Občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk: vpogledi mednarodnih raziskav znanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023
P. 105
napovedniki občutka pripadnosti šoli

5.2.2.2.3 Razlike glede na status priseljenca
V zadnjem koraku analiz smo preučili razlike v napovednikih občutka pri-
padnosti šoli med učenci in učenkami, ki so v raziskavi PIRLS 2016 imeli
status priseljenca, in tistimi, ki niso imeli statusa priseljenca.

Tabela 46: PIRLS 2016 – napovedniki občutka pripadnosti šoli pri učencih in učenkah brez statusa priseljenca

Model B SEB tB p β SEβ tβ p R2 SER2
Konstanta 2,28
0,01 0,37 6,11 0,00
Šolska disciplina
0,58 0,03 0,47 > 0,05 0,01 0,03 0,48 >
Občutek vključeno- 0,05
sti v pouk branja 0,14
Zaznavanje do- 0,02 36,75 0,00 0,60 0,01 40,32 0,00
življanja medvr-
stniškega nasilja 0,02 8,16 0,00 0,14 0,02 8,44 0,00
0,40 0,02

Opomba: B – regresijski koeficient; SE – standardna napaka; t – t-vrednost; p – statistična značilnost;
β– standardiziran regresijski koeficient; R2 – delež pojasnjene variance.

Tabela 47: PIRLS 2016 – napovedniki občutka pripadnosti šoli pri učencih in učenkah s statusom priseljenca
(učenci in učenke, rojeni v tujini)

Model B SEB tB p β SEβ tβ p R2 SER2
Konstanta
3,88 0,95 4,10 0,00

Šolska disciplina –0,02 0,07 –0,32 > 0,05 –0,02 0,06 –0,32 >
0,05

Občutek vključeno- 0,41 0,07 5,63 0,00 0,45 0,08 5,65 0,00
sti v pouk branja

Zaznavanje do- 0,17 0,05 3,60 0,00 0,22 0,06 3,47 0,00
življanja medvr-
stniškega nasilja

0,29 0,08

Opomba: B – regresijski koeficient; SE – standardna napaka; t – t-vrednost; p – statistična značilnost;
β– standardiziran regresijski koeficient; R2 – delež pojasnjene variance.

Tudi tukaj rezultati (tabeli 46 in 47) kažejo, da je bila tako v skupini
učencev in učenk brez statusa priseljenca kot tudi v skupini s statusom pri-
seljenca ponovno največja napovedna moč napovednika občutek vključe-
nosti v pouk branja. Prav tako se je napovednik zaznavanje doživljanja med-
vrstniškega nasilja izkazal kot značilen pri obeh skupinah učencev in učenk.
Šolska disciplina se tudi tukaj ni izkazala kot značilen napovednik občutka

105
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110