Page 105 - Klaudija Šterman Ivančič, Urška Štremfel, Igor Peras in Barbara Japelj Pavešić • Občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk: vpogledi mednarodnih raziskav znanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023
P. 105
napovedniki občutka pripadnosti šoli
5.2.2.2.3 Razlike glede na status priseljenca
V zadnjem koraku analiz smo preučili razlike v napovednikih občutka pri-
padnosti šoli med učenci in učenkami, ki so v raziskavi PIRLS 2016 imeli
status priseljenca, in tistimi, ki niso imeli statusa priseljenca.
Tabela 46: PIRLS 2016 – napovedniki občutka pripadnosti šoli pri učencih in učenkah brez statusa priseljenca
Model B SEB tB p β SEβ tβ p R2 SER2
Konstanta 2,28
0,01 0,37 6,11 0,00
Šolska disciplina
0,58 0,03 0,47 > 0,05 0,01 0,03 0,48 >
Občutek vključeno- 0,05
sti v pouk branja 0,14
Zaznavanje do- 0,02 36,75 0,00 0,60 0,01 40,32 0,00
življanja medvr-
stniškega nasilja 0,02 8,16 0,00 0,14 0,02 8,44 0,00
0,40 0,02
Opomba: B – regresijski koeficient; SE – standardna napaka; t – t-vrednost; p – statistična značilnost;
β– standardiziran regresijski koeficient; R2 – delež pojasnjene variance.
Tabela 47: PIRLS 2016 – napovedniki občutka pripadnosti šoli pri učencih in učenkah s statusom priseljenca
(učenci in učenke, rojeni v tujini)
Model B SEB tB p β SEβ tβ p R2 SER2
Konstanta
3,88 0,95 4,10 0,00
Šolska disciplina –0,02 0,07 –0,32 > 0,05 –0,02 0,06 –0,32 >
0,05
Občutek vključeno- 0,41 0,07 5,63 0,00 0,45 0,08 5,65 0,00
sti v pouk branja
Zaznavanje do- 0,17 0,05 3,60 0,00 0,22 0,06 3,47 0,00
življanja medvr-
stniškega nasilja
0,29 0,08
Opomba: B – regresijski koeficient; SE – standardna napaka; t – t-vrednost; p – statistična značilnost;
β– standardiziran regresijski koeficient; R2 – delež pojasnjene variance.
Tudi tukaj rezultati (tabeli 46 in 47) kažejo, da je bila tako v skupini
učencev in učenk brez statusa priseljenca kot tudi v skupini s statusom pri-
seljenca ponovno največja napovedna moč napovednika občutek vključe-
nosti v pouk branja. Prav tako se je napovednik zaznavanje doživljanja med-
vrstniškega nasilja izkazal kot značilen pri obeh skupinah učencev in učenk.
Šolska disciplina se tudi tukaj ni izkazala kot značilen napovednik občutka
105
5.2.2.2.3 Razlike glede na status priseljenca
V zadnjem koraku analiz smo preučili razlike v napovednikih občutka pri-
padnosti šoli med učenci in učenkami, ki so v raziskavi PIRLS 2016 imeli
status priseljenca, in tistimi, ki niso imeli statusa priseljenca.
Tabela 46: PIRLS 2016 – napovedniki občutka pripadnosti šoli pri učencih in učenkah brez statusa priseljenca
Model B SEB tB p β SEβ tβ p R2 SER2
Konstanta 2,28
0,01 0,37 6,11 0,00
Šolska disciplina
0,58 0,03 0,47 > 0,05 0,01 0,03 0,48 >
Občutek vključeno- 0,05
sti v pouk branja 0,14
Zaznavanje do- 0,02 36,75 0,00 0,60 0,01 40,32 0,00
življanja medvr-
stniškega nasilja 0,02 8,16 0,00 0,14 0,02 8,44 0,00
0,40 0,02
Opomba: B – regresijski koeficient; SE – standardna napaka; t – t-vrednost; p – statistična značilnost;
β– standardiziran regresijski koeficient; R2 – delež pojasnjene variance.
Tabela 47: PIRLS 2016 – napovedniki občutka pripadnosti šoli pri učencih in učenkah s statusom priseljenca
(učenci in učenke, rojeni v tujini)
Model B SEB tB p β SEβ tβ p R2 SER2
Konstanta
3,88 0,95 4,10 0,00
Šolska disciplina –0,02 0,07 –0,32 > 0,05 –0,02 0,06 –0,32 >
0,05
Občutek vključeno- 0,41 0,07 5,63 0,00 0,45 0,08 5,65 0,00
sti v pouk branja
Zaznavanje do- 0,17 0,05 3,60 0,00 0,22 0,06 3,47 0,00
življanja medvr-
stniškega nasilja
0,29 0,08
Opomba: B – regresijski koeficient; SE – standardna napaka; t – t-vrednost; p – statistična značilnost;
β– standardiziran regresijski koeficient; R2 – delež pojasnjene variance.
Tudi tukaj rezultati (tabeli 46 in 47) kažejo, da je bila tako v skupini
učencev in učenk brez statusa priseljenca kot tudi v skupini s statusom pri-
seljenca ponovno največja napovedna moč napovednika občutek vključe-
nosti v pouk branja. Prav tako se je napovednik zaznavanje doživljanja med-
vrstniškega nasilja izkazal kot značilen pri obeh skupinah učencev in učenk.
Šolska disciplina se tudi tukaj ni izkazala kot značilen napovednik občutka
105