Page 104 - Klaudija Šterman Ivančič, Urška Štremfel, Igor Peras in Barbara Japelj Pavešić • Občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk: vpogledi mednarodnih raziskav znanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023
P. 104
občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk

pri učencih in učenkah z veliko domačih virov za učenje, saj je bila eno eno-
to višja vrednost indeksa občutka vključenosti v pouk branja povezana s po-
večanjem indeksa občutka pripadnosti šoli za 0,59 pri učencih in učenkah z
veliko domačih virov za učenje ter za 0,42 pri tistih z malo domačih virov
za učenje. Eno enoto višja vrednost indeksa zaznavanje doživljanja medvr-
stniškega nasilja je povezana s povišanjem indeksa občutka pripadnosti šoli
za 0,16 pri učencih in učenkah z veliko domačih virov za učenje, pri učen-
cih in učenkah z malo domačih virov za učenje pa velikost učinka napove-
dnika ni značilna. Večji občutek vključenosti v pouk branja v skupini učen-
cev in učenk z malo domačih virov za učenje pa je napovedoval večji občutek
pripadnosti šoli. Z modelom pojasnjevanja občutka pripadnosti šoli pojasni-
mo 42 odstotkov variabilnosti indeksa občutka pripadnosti šoli učencev in
učenk z veliko domačih virov za učenje, medtem ko pri učencih in učenkah
z malo domačih virov za učenje pojasnimo 18 odstotkov variabilnosti.

Tabela 44: PIRLS 2016 – napovedniki občutka pripadnosti šoli pri učencih in učenkah z veliko domačimi viri za učenje

Model B SEB tB p β SEβ tβ p R2 SER2
Konstanta 1,83 0,66 2,76 0,00

Šolska disciplina 0,02 0,06 0,39 > 0,05 0,02 0,05 0,41 > 0,05

Občutek vključenosti 0,59 0,03 18,85 0,00 0,60 0,03 18,92 0,00
v pouk branja

Zaznavanje doživlja- 0,16 0,04 4,49 0,00 0,15 0,03 4,40 0,00
nja medvrstniškega
nasilja

0,42 0,03

Opomba: B – regresijski koeficient; SE – standardna napaka; t – t-vrednost; p – statistična značilnost;
β– standardiziran regresijski koeficient; R2 – delež pojasnjene variance.

Tabela 45: PIRLS 2016 – napovedniki občutka pripadnosti šoli pri učencih in učenkah z malo domačimi viri za učenje

Model B SEB tB p β SEβ tβ p R2 SER2
4,55 2,77 1,65 –0,06 0,18 –0,31 > 0,05 0,12
Konstanta –0,05 0,18 –0,30 > 0,05
Šolska disciplina 0,42 0,15 > 0,05
Občutek vključeno- 2,82
sti v pouk branja 0,12 0,09 0,00 0,38 0,13 2,92 0,00
Zaznavanje doživlja-
nja medvrstniškega 1,30 > 0,05 0,13 0,11 1,22 > 0,05
nasilja 0,18

Opomba: B – regresijski koeficient; SE – standardna napaka; t – t-vrednost; p – statistična značilnost;
β– standardiziran regresijski koeficient; R2 – delež pojasnjene variance.

104
   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109