Page 92 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Digitalizacija vzgoje in izobraževanja – priložnosti in pasti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023. Digitalna knjižnica, Dissertationes 46
P. 92
ziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: digitalizacija vzgoje in izobr aževanja ...

Pepelka 4 C1 C2 C3 C4
Pepelka 5 
Pepelka 6 
Pepelka 7 
Pepelka 8 
Skupaj 
11 11 11 11

Opombe: C1: Prepoznajo književno osebo, ki jim je blizu (po značaju, ravnanju, načinu
razmišljanja, iz zunajliterarnih razlogov); do te osebe so kritični. C2: Prepoznavajo družbeni
položaj književnih oseb; skušajo razumeti tudi psihološke in etične lastnosti književne
osebe. C3: Prepoznavajo motive za ravnanje književnih oseb (namere, misli, čustva …) in
jih primerjajo s svojim pogledom na svet; razumejo socialne motive za ravnanje oseb. C4:
Iščejo psihološke motive in zaznavajo etične motive za ravnanje književnih oseb.

Rezultati v Tabeli 4 kažejo, da so bili vsi ustrezni cilji, zastavljeni v tret-
jem vzgojno-izobraževalnem obdobju, uresničeni. Pokazalo se je, da lahko
z uporabo družbenega omrežja Facebook sodelujoči uspešno prepoznajo
književno osebo, ki jim je blizu, in so do nje kritični, prav tako pa se lah-
ko uspešno vživijo v književno osebo, ki je drugačna od njih in so do nje
kritični. Prav tako so bili uspešni pri prepoznavanju družbenega položaja
književnih oseb, razumeli so psihološke in etične lastnosti književnih oseb,
prepoznali so motive za ravnanje književnih oseb (namere, misli, čustva)
in jih primerjali s svojim pogledom na svet, razumeli so motive za ravnanje
oseb, iskali pa so tudi psihološke motive in zaznali etične motive za ravna-
nje književnih oseb.

4. Diskusija

Dobljeni rezultati kažejo, da je lahko družbeno omrežje Facebook primer-
na metoda za razvijanje zmožnosti zaznavanja, doživljanja in vrednote-
nja književne osebe. Okolje književne osebe se danes, v sodobnem svetu,
v svetu novih medijev, ne ujema vedno z okoljem književne osebe v lite-
rarnem svetu, ki ga je ustvaril avtor besedila, kar se je pokazalo tudi v iz-
delkih sodelujočih v naši raziskavi. Čeprav so bili udeleženci pozvani, da
ustvarijo profil in druge elemente pravljice, so nekateri elementi prilagoje-
ni ali posodobljeni, da bi ustrezali platformi družbenega omrežja, kar kaže
na prilagajanje književnih oseb temu novemu medijskemu okolju. Zato iz-
postavljamo, da je raba družbenega omrežja Facebook, kot smo jo zastavili
v pričujoči raziskavi, načrtovana za poglabljanje doživetja in ne za interpre-
tacijo obravnavane učne vsebine. Ne glede na to, da smo opazovali tudi cilje

92
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97