Page 88 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Digitalizacija vzgoje in izobraževanja – priložnosti in pasti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023. Digitalna knjižnica, Dissertationes 46
P. 88
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: digitalizacija vzgoje in izobr aževanja ...
2.4 Postopki obdelave podatkov
Pri obdelavi podatkov za raziskavo sta bila uporabljena dva postopka, in si-
cer analiza osebnih profilov književnih oseb na družbenem omrežju Face-
book ter opazovanje, beleženje aktivnosti udeležencev ter izvedba nestruk-
turiranih intervjujev.
Prvi del analize zajema obdelava podatkov za analizo osebnih profi-
lov književnih oseb na družbenem omrežju Facebook. Zbrani osebni profi-
li so bili temeljito pregledani in analizirani. Profili so bili sistematično raz-
členjeni na posamezne elemente, kot so ime, fotografija, statusi, informacije
o književni osebi, interesi, hobiji ter fotografije. Zbrani podatki so bili ko-
dirani in kategorizirani glede na določena merila in teme, relevantne za
raziskovalni cilj. Določene so bile naslednje enote kodiranja: predstavitev
značaja, doživljanje in vrednotenje, motivi za ravnanje književne osebe, iz-
ražanje čustev. Izbrane enote kodiranja so bile povezane z uresničevanjem
ciljev pouka književnosti. Uporabljena je bila kombinacija kvantitativnih
pristopov pri analizi podatkov, kar je omogočilo celovit vpogled v ustvarje-
ne profile ter njihovo povezanost z raziskovanim ciljem.
Drugi del analize se osredotoča na opazovanje, beleženje aktivnosti
udeležencev ter izvedbo nestrukturiranih intervjujev. Med opazovanjem
je bila skrbno spremljana aktivnost udeležencev na Facebooku, kot so nji-
hovi komentarji, prispevki, interakcije z drugimi udeleženci ter upora-
ba različnih funkcij. Beležke o aktivnostih so bile sistematično analizira-
ne ter razvrščene v tematske kategorije, ki so izražale raziskovalne cilje.
Poleg tega so bili izvedeni tudi nestrukturirani intervjuji, v okviru kate-
rih so bili udeleženci povabljeni, da izrazijo svoje misli, izkušnje ter raz-
mišljanja v zvezi z uporabo Facebooka pri ustvarjanju profilov književnih
oseb. Intervjuji so bili posneti in nato transkribirani, kar nam je omogoči-
lo podrobno analizo izjav udeležencev glede na ključne teme, ideja in sta-
lišča. Identificirane so bile naslednje ključne teme, ideje in stališča: zani-
manje in motivacija, povezovanje z literarno vsebino, razvoj zaznavanja
in doživljanja književnih oseb, interakcija in komunikacija na Facebooku
ter učni izidi.
V tretjem koraku so bili izdelki študentov primerjani z uresničeva-
njem ciljev, navedenih v učnem načrtu za slovenščino. Vsak cilj je bil obrav-
navan kot posamezen element in preverjeno je bilo, ali je bil cilj dosežen v
posameznem profilu. Na podlagi primerjave in analize so bile oblikovane
tabele, ki prikazujejo, kateri cilji so bili doseženi v posameznih skupinah
sodelujočih.
88
2.4 Postopki obdelave podatkov
Pri obdelavi podatkov za raziskavo sta bila uporabljena dva postopka, in si-
cer analiza osebnih profilov književnih oseb na družbenem omrežju Face-
book ter opazovanje, beleženje aktivnosti udeležencev ter izvedba nestruk-
turiranih intervjujev.
Prvi del analize zajema obdelava podatkov za analizo osebnih profi-
lov književnih oseb na družbenem omrežju Facebook. Zbrani osebni profi-
li so bili temeljito pregledani in analizirani. Profili so bili sistematično raz-
členjeni na posamezne elemente, kot so ime, fotografija, statusi, informacije
o književni osebi, interesi, hobiji ter fotografije. Zbrani podatki so bili ko-
dirani in kategorizirani glede na določena merila in teme, relevantne za
raziskovalni cilj. Določene so bile naslednje enote kodiranja: predstavitev
značaja, doživljanje in vrednotenje, motivi za ravnanje književne osebe, iz-
ražanje čustev. Izbrane enote kodiranja so bile povezane z uresničevanjem
ciljev pouka književnosti. Uporabljena je bila kombinacija kvantitativnih
pristopov pri analizi podatkov, kar je omogočilo celovit vpogled v ustvarje-
ne profile ter njihovo povezanost z raziskovanim ciljem.
Drugi del analize se osredotoča na opazovanje, beleženje aktivnosti
udeležencev ter izvedbo nestrukturiranih intervjujev. Med opazovanjem
je bila skrbno spremljana aktivnost udeležencev na Facebooku, kot so nji-
hovi komentarji, prispevki, interakcije z drugimi udeleženci ter upora-
ba različnih funkcij. Beležke o aktivnostih so bile sistematično analizira-
ne ter razvrščene v tematske kategorije, ki so izražale raziskovalne cilje.
Poleg tega so bili izvedeni tudi nestrukturirani intervjuji, v okviru kate-
rih so bili udeleženci povabljeni, da izrazijo svoje misli, izkušnje ter raz-
mišljanja v zvezi z uporabo Facebooka pri ustvarjanju profilov književnih
oseb. Intervjuji so bili posneti in nato transkribirani, kar nam je omogoči-
lo podrobno analizo izjav udeležencev glede na ključne teme, ideja in sta-
lišča. Identificirane so bile naslednje ključne teme, ideje in stališča: zani-
manje in motivacija, povezovanje z literarno vsebino, razvoj zaznavanja
in doživljanja književnih oseb, interakcija in komunikacija na Facebooku
ter učni izidi.
V tretjem koraku so bili izdelki študentov primerjani z uresničeva-
njem ciljev, navedenih v učnem načrtu za slovenščino. Vsak cilj je bil obrav-
navan kot posamezen element in preverjeno je bilo, ali je bil cilj dosežen v
posameznem profilu. Na podlagi primerjave in analize so bile oblikovane
tabele, ki prikazujejo, kateri cilji so bili doseženi v posameznih skupinah
sodelujočih.
88