Page 89 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Digitalizacija vzgoje in izobraževanja – priložnosti in pasti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023. Digitalna knjižnica, Dissertationes 46
P. 89
ur esničevanje ciljev književne didaktike z izpolnjevanjem profila književne osebe ...
3. Rezultati
Rezultate raziskave predstavljamo v treh sklopih, glede na razdelitev ciljev
v učnem načrtu za slovenščino (Program osnovna šola slovenščina. Učni
načrt, 2018) po treh vzgojno-izobraževalnih obdobjih.
3.1 Prvo vzgojno-izobraževalno obdobje
Najprej smo izdelke študentov primerjali z vidika uresničevanja ciljev prve-
ga vzgojno-izobraževalnega obdobja (Tabela 2).
Tabela 2: Uresničevani cilji v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju po skupinah
sodelujočih
C1 C2 C3 C4 C5 C6
Lepotica 1
Lepotica 2
Lepotica 3
Pepelka 1
Pepelka 2
Pepelka 3
Pepelka 4
Pepelka 5
Pepelka 6
Pepelka 7
Pepelka 8
Skupaj 11 11 11 5 11 11
Opomba: C1: Razvijajo zmožnosti predstavljanja književne osebe, vživljanja vanjo,
poistovetenja z njo ter privzemanja njegove vloge. C2: Prepoznavajo »dobre« in »slabe«
književne osebe ter povedo, zakaj se jim zdijo take; ob koncu vzgojno-izobraževalnega
obdobja ločujejo dve skupini motivov za ravnanje književne osebe (»dobra« : »slaba«
oseba). C3: Dopolnijo podatke o književni osebi iz besedila s podobami iz vsakdanje
izkušnje ter z domišljijskimi predstavami, ki izvirajo iz poslušanja oz. gledanja drugih
umetnostnih del (medbesedilna izkušenost). C4: Izluščijo tiste motive za ravnanje
književnih oseb, ki jih poznajo iz svoje izkušnje; ob koncu vzgojno-izobraževalnega obdobja
navajajo motive za ravnanje književne osebe, ki jih poznajo iz izkušenjskega sveta. C5: Ob
koncu vzgojno-izobraževalnega obdobja privzemajo zorni kot ene književne osebe. C6:
Ob koncu vzgojno-izobraževalnega obdobja ubesedujejo čustva in razpoloženje književnih
oseb, ugotovitve ponazarjajo s podatki iz besedila.
Rezultati, prikazani v Tabeli 2, kažejo, da so vse sodelujoče skupine
z izpolnjevanjem profila književnih oseb uresničile večino izbranih ciljev
v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju. Tako se je izpolnjevanje Face-
89
3. Rezultati
Rezultate raziskave predstavljamo v treh sklopih, glede na razdelitev ciljev
v učnem načrtu za slovenščino (Program osnovna šola slovenščina. Učni
načrt, 2018) po treh vzgojno-izobraževalnih obdobjih.
3.1 Prvo vzgojno-izobraževalno obdobje
Najprej smo izdelke študentov primerjali z vidika uresničevanja ciljev prve-
ga vzgojno-izobraževalnega obdobja (Tabela 2).
Tabela 2: Uresničevani cilji v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju po skupinah
sodelujočih
C1 C2 C3 C4 C5 C6
Lepotica 1
Lepotica 2
Lepotica 3
Pepelka 1
Pepelka 2
Pepelka 3
Pepelka 4
Pepelka 5
Pepelka 6
Pepelka 7
Pepelka 8
Skupaj 11 11 11 5 11 11
Opomba: C1: Razvijajo zmožnosti predstavljanja književne osebe, vživljanja vanjo,
poistovetenja z njo ter privzemanja njegove vloge. C2: Prepoznavajo »dobre« in »slabe«
književne osebe ter povedo, zakaj se jim zdijo take; ob koncu vzgojno-izobraževalnega
obdobja ločujejo dve skupini motivov za ravnanje književne osebe (»dobra« : »slaba«
oseba). C3: Dopolnijo podatke o književni osebi iz besedila s podobami iz vsakdanje
izkušnje ter z domišljijskimi predstavami, ki izvirajo iz poslušanja oz. gledanja drugih
umetnostnih del (medbesedilna izkušenost). C4: Izluščijo tiste motive za ravnanje
književnih oseb, ki jih poznajo iz svoje izkušnje; ob koncu vzgojno-izobraževalnega obdobja
navajajo motive za ravnanje književne osebe, ki jih poznajo iz izkušenjskega sveta. C5: Ob
koncu vzgojno-izobraževalnega obdobja privzemajo zorni kot ene književne osebe. C6:
Ob koncu vzgojno-izobraževalnega obdobja ubesedujejo čustva in razpoloženje književnih
oseb, ugotovitve ponazarjajo s podatki iz besedila.
Rezultati, prikazani v Tabeli 2, kažejo, da so vse sodelujoče skupine
z izpolnjevanjem profila književnih oseb uresničile večino izbranih ciljev
v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju. Tako se je izpolnjevanje Face-
89