Page 90 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Digitalizacija vzgoje in izobraževanja – priložnosti in pasti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023. Digitalna knjižnica, Dissertationes 46
P. 90
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: digitalizacija vzgoje in izobr aževanja ...
bookovega profila književne osebe izkazalo kot uspešen način razvijanja
predstavljanja književne osebe, vživljanja vanjo, poistovetenja z njo, prav
tako so vse sodelujoče skupine prepoznale in v sklopu profila na družbe-
nem omrežju Facebook pokazale, da razumejo in vedo, da je Pepelka oz.
Lepotica dobra književna oseba. V vseh primerih so se pokazali tudi ele-
menti dopolnjevanja podatkov o književni osebi iz besedila s podobami iz
vsakdanje izkušnje ter z domišljijskimi predstavami, ki izvirajo iz posluša-
nja oz. gledanja drugih umetnostnih besedil, študenti so uspešno privze-
li zorni kot ene književne osebe, prav tako pa so uspešno ubesedili čustva
in razpoloženje Lepotice in Pepelke, kar so ponazorili s podatki iz besedi-
la. Cilj, v okviru katerega naj bi sodelujoči izluščili tiste motive za ravna-
nje književne osebe, ki jih poznajo iz izkušenjskega sveta, ni bil uresničen
v vseh sodelujočih skupinah, saj so se nekatere skupine bolj usmerile v sam
značaj književne osebe.
3.2 Drugo vzgojno-izobraževalno obdobje
Rezultati, ki se nanašajo na cilje drugega vzgojno-izobraževalnega obdob-
ja, so nekoliko bolj razgibani (Tabela 3).
Tabela 3: Uresničeni cilji v drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju po skupinah
sodelujočih
C1 C2 C3 C4 C5 C6
Lepotica 1
Lepotica 2
Lepotica 3
Pepelka 1
Pepelka 2
Pepelka 3
Pepelka 4
Pepelka 5
Pepelka 6
Pepelka 7
Pepelka 8
Skupaj 11 11 7 11 4 6
Opombe: C1: Razumejo značaj in ravnanje književne osebe, ki doživlja take dogodivščine,
kot bi si jih želeli doživljati sami, ter se vživljajo v osebo, ki jim je podobna vsaj v eni
konkretni lastnosti. C2: Ubesedujejo svojo domišljijsko predstavo književnih oseb (po
avtorjevem opisu, po neposrednih/posrednih signalih, po svojih (medbesedilnih) izkušnjah,
po svoji domišljiji). C3: Oblikujejo svoje stališče do ravnanja književnih oseb in ga utemeljijo.
90
bookovega profila književne osebe izkazalo kot uspešen način razvijanja
predstavljanja književne osebe, vživljanja vanjo, poistovetenja z njo, prav
tako so vse sodelujoče skupine prepoznale in v sklopu profila na družbe-
nem omrežju Facebook pokazale, da razumejo in vedo, da je Pepelka oz.
Lepotica dobra književna oseba. V vseh primerih so se pokazali tudi ele-
menti dopolnjevanja podatkov o književni osebi iz besedila s podobami iz
vsakdanje izkušnje ter z domišljijskimi predstavami, ki izvirajo iz posluša-
nja oz. gledanja drugih umetnostnih besedil, študenti so uspešno privze-
li zorni kot ene književne osebe, prav tako pa so uspešno ubesedili čustva
in razpoloženje Lepotice in Pepelke, kar so ponazorili s podatki iz besedi-
la. Cilj, v okviru katerega naj bi sodelujoči izluščili tiste motive za ravna-
nje književne osebe, ki jih poznajo iz izkušenjskega sveta, ni bil uresničen
v vseh sodelujočih skupinah, saj so se nekatere skupine bolj usmerile v sam
značaj književne osebe.
3.2 Drugo vzgojno-izobraževalno obdobje
Rezultati, ki se nanašajo na cilje drugega vzgojno-izobraževalnega obdob-
ja, so nekoliko bolj razgibani (Tabela 3).
Tabela 3: Uresničeni cilji v drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju po skupinah
sodelujočih
C1 C2 C3 C4 C5 C6
Lepotica 1
Lepotica 2
Lepotica 3
Pepelka 1
Pepelka 2
Pepelka 3
Pepelka 4
Pepelka 5
Pepelka 6
Pepelka 7
Pepelka 8
Skupaj 11 11 7 11 4 6
Opombe: C1: Razumejo značaj in ravnanje književne osebe, ki doživlja take dogodivščine,
kot bi si jih želeli doživljati sami, ter se vživljajo v osebo, ki jim je podobna vsaj v eni
konkretni lastnosti. C2: Ubesedujejo svojo domišljijsko predstavo književnih oseb (po
avtorjevem opisu, po neposrednih/posrednih signalih, po svojih (medbesedilnih) izkušnjah,
po svoji domišljiji). C3: Oblikujejo svoje stališče do ravnanja književnih oseb in ga utemeljijo.
90