Page 82 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Digitalizacija vzgoje in izobraževanja – priložnosti in pasti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023. Digitalna knjižnica, Dissertationes 46
P. 82
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: digitalizacija vzgoje in izobr aževanja ...
mo počeli, smo v septembru ponovno začeli s postopkom učenja slikanja in
pošiljanja elektronske pošte.
V 4. tednu šolskega leta je petim učencem od šestih že uspelo poslati
domačo nalogo brez tuje pomoči.
Zapisana tematika se morda bralcu ne bo zdela povezana z digitaliza-
cijo, a vse se začne z osnovo. Osnova pa je pošiljanje elektronske pošte in
dodajanje priponk. Za otroke s posebnimi potrebami omenjena aktivnost
pogosto predstavlja velik izziv in želimo poudariti, da je otrok s takimi in
podobnimi težavami v naših šolah, tudi osnovnih šolah z rednim vzgojno-
-izobraževalnim programom, veliko.
Naj se »krizno izobraževanje na daljavo« ne ponovi in naj se izkušnje
ne porazgubijo!
Literatura
Black, Paul, Christine Harrison, Clare Lee, Bethan Marshall in Dylan Wiliam.
Assessment for Learning- putting it into practice. Maidenhead, U.K.: Open
university Press, 2003.
Fuch, Lynn in Fuch, Douglas. »Effects of Systematic Formative Evaluation –
Ameta – Analysis.« Exceptional Children, 53, št. 3. (1986): 199-208.
Holcar Brunauer, Ada Cvetka Bizjak, Marjeta Borstner, Janja Cotič Pajntar idr.
Formativno spremljanje v podporo učenju: priročnik za učitelje in strokov-
nedelavce. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo, 2019.
Marentič Požarnik, Barica. Psihologija učenja in pouka. Od poučevanja k uče-
nju. Ljubljana: Državna založba Slovenije, 2019.
Razdevšek Pučko, Cveta. Psihološka utemeljitev opisnega ocenjevanja znanja
v prvem obdobju devetletke. Vsak otrok si zasluži najboljšega učitelja. Lju-
bljana: Pedagoškafakulteta Univerze v Ljubljani, 2020.
Roglič Ožek, Simona in Sonja Dobravc. Formativno spremljanje kot podpora
učencem s posebnimipotrebami. Priročnik za strokovne delavce. Ljubljana:
Zavod Republike Slovenije za šolstvo, 2019.
Viri
Brodnik, Vilma. Formativno spremljanje in vrednotenje znanja in učenja. Pri-
dobljeno 5. 7. 2020. https://jazon.splet.arnes.si/formativno-spremljanje-
-in-vrednotenje-znanja-in-ucenja/
Hattie, John in Helen Timperley. »The power of feedback.« Review of Educa-
tional Research, 77, št. 1 (2007): 81-112. Pridobljeno 12. 7. 2020. http://area.
fc.ul.pt/en/artigos%20publicados%20internacionais/The%20Power%20
of%20Feedba ck_Hattie_Timperley2007_77_1_81_112.
82
mo počeli, smo v septembru ponovno začeli s postopkom učenja slikanja in
pošiljanja elektronske pošte.
V 4. tednu šolskega leta je petim učencem od šestih že uspelo poslati
domačo nalogo brez tuje pomoči.
Zapisana tematika se morda bralcu ne bo zdela povezana z digitaliza-
cijo, a vse se začne z osnovo. Osnova pa je pošiljanje elektronske pošte in
dodajanje priponk. Za otroke s posebnimi potrebami omenjena aktivnost
pogosto predstavlja velik izziv in želimo poudariti, da je otrok s takimi in
podobnimi težavami v naših šolah, tudi osnovnih šolah z rednim vzgojno-
-izobraževalnim programom, veliko.
Naj se »krizno izobraževanje na daljavo« ne ponovi in naj se izkušnje
ne porazgubijo!
Literatura
Black, Paul, Christine Harrison, Clare Lee, Bethan Marshall in Dylan Wiliam.
Assessment for Learning- putting it into practice. Maidenhead, U.K.: Open
university Press, 2003.
Fuch, Lynn in Fuch, Douglas. »Effects of Systematic Formative Evaluation –
Ameta – Analysis.« Exceptional Children, 53, št. 3. (1986): 199-208.
Holcar Brunauer, Ada Cvetka Bizjak, Marjeta Borstner, Janja Cotič Pajntar idr.
Formativno spremljanje v podporo učenju: priročnik za učitelje in strokov-
nedelavce. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo, 2019.
Marentič Požarnik, Barica. Psihologija učenja in pouka. Od poučevanja k uče-
nju. Ljubljana: Državna založba Slovenije, 2019.
Razdevšek Pučko, Cveta. Psihološka utemeljitev opisnega ocenjevanja znanja
v prvem obdobju devetletke. Vsak otrok si zasluži najboljšega učitelja. Lju-
bljana: Pedagoškafakulteta Univerze v Ljubljani, 2020.
Roglič Ožek, Simona in Sonja Dobravc. Formativno spremljanje kot podpora
učencem s posebnimipotrebami. Priročnik za strokovne delavce. Ljubljana:
Zavod Republike Slovenije za šolstvo, 2019.
Viri
Brodnik, Vilma. Formativno spremljanje in vrednotenje znanja in učenja. Pri-
dobljeno 5. 7. 2020. https://jazon.splet.arnes.si/formativno-spremljanje-
-in-vrednotenje-znanja-in-ucenja/
Hattie, John in Helen Timperley. »The power of feedback.« Review of Educa-
tional Research, 77, št. 1 (2007): 81-112. Pridobljeno 12. 7. 2020. http://area.
fc.ul.pt/en/artigos%20publicados%20internacionais/The%20Power%20
of%20Feedba ck_Hattie_Timperley2007_77_1_81_112.
82