Page 80 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Digitalizacija vzgoje in izobraževanja – priložnosti in pasti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023. Digitalna knjižnica, Dissertationes 46
P. 80
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: digitalizacija vzgoje in izobr aževanja ...

Skupaj z učenci smo izdelali shemo v treh različicah: za samovredno-
tenje, vrstniško vrednotenje in vrednotenje učitelja. Pravzaprav je bil pred-
log sheme naš, otroci pa so podali predloge, dopolnitve. Shema je vsebova-
la 3–8 elementov merjenja, ki so bili jasni, preprosti, otrokom razumljivi in
omejeni na minimalne ter temeljne standarde znanj. Sami so svoj napredek
spremljali ves čas, mi pa le na začetku in na koncu, vmes smo jih usmerjali,
vodili, spremljali. Individualno smo s posameznikom naredili prikaz vseh
ocen in na osnovi tega načrt za delo naprej.

V akcijskih korakih smo načrtovali uporabo shem in z vrednotenjem
pridobili večino potrebnih podatkov.
1. akcijski korak (1 ura):
Učencem smo predstavili elemente spremljanja in vrednotenja ter jim s po-
močjo razlage in igre vlog pomagali pri razumevanju posameznega ele-
menta. Spodbujali smo jih k temu, da so tudi sami predlagali elemente, ki
bi jih lahko zapisali v shemo.

Ko je učencem uspelo usmeriti pozornost v posamezen element, so v
shemi ocenili doseganje posameznega elementa (dosegam, delno dosegam,
še ne dosegam).
2. akcijski korak (2−4 ure):
Učencem smo podali navodilo za delo oz. za zapis in jih nato s sprotnimi ter
kakovostnimi povratnimi informacijami usmerjali pri samostojnem delu
in samovrednotenju.

S posameznim učencem smo na konkretnih primerih individualno
ugotavljali, ali razume elemente vrednotenja v shemah, in mu jih v primeru
nerazumevanja dodatno pojasnili.
3. akcijski korak (1−2 uri):
Učenci so samoocenjevali doseganje elementov, ki so bili zapisani v she-
mah.

Učenci so medvrstniško ocenjevali doseganje elementov, ki so bili za-
pisani v shemah.

V vlogi učitelja smo za posameznega učenca ocenjevali doseganje ci-
ljev oz. elementov, ki so bili zapisani v shemah.

Skupaj z učencem smo oblikovali prikaz v barvah, iz katerega je bilo
razvidno ocenjevanje vseh treh deležnikov za posameznika. Poleg tega je
učenec lahko videl, kje mora še delati.

80
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85