Page 77 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Digitalizacija vzgoje in izobraževanja – priložnosti in pasti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023. Digitalna knjižnica, Dissertationes 46
P. 77
https://w w w.doi.org/10.32320/978-961-270-351-6.77-82
Pomembnost utrjevanja osnovnega
računalniškega znanja pri otrocih z lažjo
motnjo v duševnem razvoju
Nataša Planko
1. Uvod
Različne raziskave kažejo, da formativno spremljanje ugodno vpliva zlasti
na tiste otroke, ki dosegajo nižje rezultate (Fuchs in Fuchs, 1986).
Formativno spremljanje pozitivno vpliva na učenje takrat, ko učitelj
učencem poda kakovostne povratne informacije in ko ti vrednotijo svoje
delo ter delo drug drugega. Pri tem je ključno, da učitelj poučevanje neneh-
no prilagaja spoznanjem, ki jih pridobiva v učnem procesu, in je pozoren na
potrebe slehernega učenca (Black et al., 2002).
Pri formativnem spremljanju in vrednotenju gre za učinkovit način
učenja in podpore, kar je še posebej pomembno za otroke s posebnimi po-
trebami. Vključuje otrokova močna področja, njegov ritem in stil učenja,
posebne potrebe in interese, tudi na področjih učenja veščin in spretnos-
ti. Otrok oz. mladostnik je bolj motiviran in aktivnejši. S formativnim
s premljanjem lahko odgovorimo na raznolike potrebe otrok in jih podpre-
mo tam, kjer to potrebujejo (Rogič Ožek et al., 2019).
V šolskem letu 2019/2020 smo pri pouku slovenščine v 5. razredu pri-
lagojenega programa z nižjim izobrazbenim standardom uvajali elemente
formativnega spremljanja in vrednotenja.
V raziskavo smo vključili deset učencev 5. razreda in ugotavljali, ali
uvajanje elementov formativnega spremljanja in vrednotenja v pouk slo-
venščine pripomore k izboljšanju sporazumevalnih zmožnosti učencev. Na
osnovi vseh opažanj smo skušali ugotoviti, ali je učenje s formativnim spre-
77
Pomembnost utrjevanja osnovnega
računalniškega znanja pri otrocih z lažjo
motnjo v duševnem razvoju
Nataša Planko
1. Uvod
Različne raziskave kažejo, da formativno spremljanje ugodno vpliva zlasti
na tiste otroke, ki dosegajo nižje rezultate (Fuchs in Fuchs, 1986).
Formativno spremljanje pozitivno vpliva na učenje takrat, ko učitelj
učencem poda kakovostne povratne informacije in ko ti vrednotijo svoje
delo ter delo drug drugega. Pri tem je ključno, da učitelj poučevanje neneh-
no prilagaja spoznanjem, ki jih pridobiva v učnem procesu, in je pozoren na
potrebe slehernega učenca (Black et al., 2002).
Pri formativnem spremljanju in vrednotenju gre za učinkovit način
učenja in podpore, kar je še posebej pomembno za otroke s posebnimi po-
trebami. Vključuje otrokova močna področja, njegov ritem in stil učenja,
posebne potrebe in interese, tudi na področjih učenja veščin in spretnos-
ti. Otrok oz. mladostnik je bolj motiviran in aktivnejši. S formativnim
s premljanjem lahko odgovorimo na raznolike potrebe otrok in jih podpre-
mo tam, kjer to potrebujejo (Rogič Ožek et al., 2019).
V šolskem letu 2019/2020 smo pri pouku slovenščine v 5. razredu pri-
lagojenega programa z nižjim izobrazbenim standardom uvajali elemente
formativnega spremljanja in vrednotenja.
V raziskavo smo vključili deset učencev 5. razreda in ugotavljali, ali
uvajanje elementov formativnega spremljanja in vrednotenja v pouk slo-
venščine pripomore k izboljšanju sporazumevalnih zmožnosti učencev. Na
osnovi vseh opažanj smo skušali ugotoviti, ali je učenje s formativnim spre-
77