Page 79 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Digitalizacija vzgoje in izobraževanja – priložnosti in pasti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023. Digitalna knjižnica, Dissertationes 46
P. 79
membnost utrjevanja osnovnega r ačunalniškega znanja pr i otrocih z lažjo motnjo ...
Ker smo v raziskavo zajeli otroke z lažjo motnjo v duševnem razvoju,
na kratko navajamo še nekaj najosnovnejših dejstev o tej populaciji:
− znižane sposobnosti za učenje;
− znižano senzomotorično delovanje;
− znižane sposobnosti za načrtovanje, organizacijo, odločanje;
− konkretno mišljenje;
− preprost jezik;
− manj zrelo presojanje socialnih okoliščin;
− odločanje za manj zahtevne poklice.
Te njihove značilnosti vplivajo tudi na učenje s formativnim spremlja-
njem in vrednotenjem. Iz raziskave projekta, ki ga je skupina Zavoda Re-
publike Slovenije za šolstvo (ZRSŠ) opravila v letu 2019, je razvidno, da ima
formativno spremljanje in vrednotenje tudi za otroke z lažjo motnjo v du-
ševnem razvoju več prednosti kot slabosti.
Prednosti:
− nadgrajuje individualizacijo in diferenciacijo;
− povratna informacija, obojestranska povratna informacija =
močno motivacijsko sredstvo;
− močna področja = krepi samopodobo;
− lasten tempo;
− odgovornost;
− strukturiran, osmišljen, sproščen pouk;
− boljša socialna klima v razredu.
Pomanjkljivosti:
− težje sodelovanje pri načrtovanju pouka, iskanju dokazov;
− manj so aktivni;
− počasni;
− težave s samovrednotenjem.
V svojem pedagoškem raziskovanju smo uporabili metodo akcijskega
raziskovanja, ki je potekalo v štirih korakih. Prepoznali smo ovire in teža-
ve, ki so se pojavljale pri učencih, nato pa načrtovali, kako bi jih z izboljšan
jem pouka odpravili.
79
Ker smo v raziskavo zajeli otroke z lažjo motnjo v duševnem razvoju,
na kratko navajamo še nekaj najosnovnejših dejstev o tej populaciji:
− znižane sposobnosti za učenje;
− znižano senzomotorično delovanje;
− znižane sposobnosti za načrtovanje, organizacijo, odločanje;
− konkretno mišljenje;
− preprost jezik;
− manj zrelo presojanje socialnih okoliščin;
− odločanje za manj zahtevne poklice.
Te njihove značilnosti vplivajo tudi na učenje s formativnim spremlja-
njem in vrednotenjem. Iz raziskave projekta, ki ga je skupina Zavoda Re-
publike Slovenije za šolstvo (ZRSŠ) opravila v letu 2019, je razvidno, da ima
formativno spremljanje in vrednotenje tudi za otroke z lažjo motnjo v du-
ševnem razvoju več prednosti kot slabosti.
Prednosti:
− nadgrajuje individualizacijo in diferenciacijo;
− povratna informacija, obojestranska povratna informacija =
močno motivacijsko sredstvo;
− močna področja = krepi samopodobo;
− lasten tempo;
− odgovornost;
− strukturiran, osmišljen, sproščen pouk;
− boljša socialna klima v razredu.
Pomanjkljivosti:
− težje sodelovanje pri načrtovanju pouka, iskanju dokazov;
− manj so aktivni;
− počasni;
− težave s samovrednotenjem.
V svojem pedagoškem raziskovanju smo uporabili metodo akcijskega
raziskovanja, ki je potekalo v štirih korakih. Prepoznali smo ovire in teža-
ve, ki so se pojavljale pri učencih, nato pa načrtovali, kako bi jih z izboljšan
jem pouka odpravili.
79