Page 99 - Klaudija Šterman Ivančič in Urška Štremfel • Globalne kompetence slovenskih učencev in učenk: konceptualni in empirični vpogledi. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023. Digitalna knjižnica, Dissertationes 45
P. 99
empirični del

nega zavedanja o globalnih vprašanjih lahko pojasnimo sedem odstotkov
variabilnosti indeksa učenčeve odzivnosti na globalna vprašanja.

Zaznano zavedanje učencev o globalnih vprašanjih se je prav tako iz-
kazalo za značilen napovednik zaznane samoučinkovitosti pri pojasnje-
vanju globalnih vprašanj (tabela 15). Povečanje indeksa zaznanega zaveda-
nja učencev o globalnih vprašanjih za eno enoto ustreza povečanju indeksa
zaznane samoučinkovitosti pri pojasnjevanju globalnih vprašanj za 0,48,
kar lahko štejemo za velik učinek. Z indeksom zaznanega zavedanja o glo-
balnih vprašanjih lahko pojasnimo kar 21 odstotkov variabilnosti indeksa
zaznane samoučinkovitosti pri pojasnjevanju globalnih vprašanj.

Tabela 15: Zaznano zavedanje o globalnih vprašanjih kot napovednik odzivnosti na globalna
vprašanja, zaznane samoučinkovitosti pri pojasnjevanju globalnih vprašanj in odnosa
do priseljencev

Model B SEB tB p β SEβ tβ p R2 SER2
Odzivnost na globalna vprašanja 0,07 0,01
Konstanta 0,21 0,01
ZOGV –0,10 0,02 –6,33 0,00 0,04 0,01

Konstanta 0,26 0,02 12,35 0,00 0,26 0,02 12,57 0,00
ZOGV
Zaznana samoučinkovitost pri pojasnjevanju globalnih vprašanj
Konstanta
ZOGV –0,10 0,01 –6,94 0,00

0,48 0,02 28,87 0,00 0,46 0,01 32,28 0,00

Odnos do priseljencev

–0,05 0,02 –2,81 <0,01

0,19 0,02 9,29 0,00 0,20 0,02 9,61 0,00

Opomba: ZOGV – zavedanje o globalnih vprašanjih; B – regresijski koeficient;
SE – standardna napaka; t – t-vrednost; β – standardiziran regresijski koeficient;
p – statistična značilnost; R2 – delež pojasnjene variance.

Pomembni učinki so bili ugotovljeni tudi v povezavi med zaznanim
zavedanjem učencev o globalnih vprašanjih in njihovim odnosom do pri-
seljencev (tabela 15). Zaznano zavedanje učencev o globalnih vprašanjih
se je potrdilo kot značilen napovednik odnosa učencev do priseljencev. Pri
tem je povečanje indeksa zaznanega zavedanja o globalnih vprašanjih za
eno enoto pomenilo povečanje indeksa odnosa do priseljencev za 0,19, kar
lahko štejemo za zmeren učinek. Z indeksom zaznanega zavedanja učen-
cev o globalnih vprašanjih lahko pojasnimo štiri odstotke variabilnosti in-
deksa odnosa učencev do priseljencev.

99
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104