Page 94 - Klaudija Šterman Ivančič in Urška Štremfel • Globalne kompetence slovenskih učencev in učenk: konceptualni in empirični vpogledi. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023. Digitalna knjižnica, Dissertationes 45
P. 94
balne kompetence slovenskih učencev in učenk: konceptualni in empirični vpogledi

Tabela 11: Občutek pripadnosti šoli kot napovednik globalnih kompetenc učencev in učenk

Model B SEB tB p β SEβ tβ p R2 SER2
Samoučinkovitost pri pojasnjevanju globalnih vprašanj 0,01 0,00
Konstanta 0,02 0,00
OPŠ –0,08 0,01 –5,17 0,00 0,01 0,00
0,12 0,02 7,07 0,00 0,10 0,01 7,08 0,00 0,00 0,00
Konstanta 0,01 0,00
OPŠ Zavedanje o globalnih vprašanjih 0,05 0,01
0,01 0,02 0,56 >0,05 0,02 0,00
Konstanta 0,15 0,02 7,26 0,00 0,13 0,02 7,31 0,00 0,01 0,00
OPŠ 0,01 0,00
Odnos do priseljencev 0,02 0,01
Konstanta –0,04 0,02 –2,82 0,01
OPŠ 0,10 0,02 5,90 0,00 0,09 0,02 5,95 0,00

Konstanta Zanimanje za spoznavanje drugih kultur
OPŠ –0,06 0,02 –3,58 0,00
0,04 0,02 1,82 >0,05 0,04 0,02 1,82 >0,05
Konstanta
OPŠ Razumevanje perspektive drugih
0,06 0,01 4,05 0,00
Konstanta 0,11 0,02 5,54 0,00 0,10 0,02 5,65 0,00
OPŠ
Spretnost miselnega prilagajanja
Konstanta 0,01 0,01 0,97 >0,05
OPŠ 0,24 0,02 11,93 0,00 0,23 0,02 12,13 0,00

Konstanta Spoštovanje ljudi iz drugih kultur
OPŠ –0,01 0,01 –0,90 >0,05
0,15 0,02 9,19 0,00 0,13 0,01 9,26 0,00
Konstanta
OPŠ Spretnost medkulturne komunikacije
–0,16 0,02 –9,82 0,00
0,12 0,02 5,10 0,00 0,11 0,02 5,14 0,00

Odzivnost na globalna vprašanja
–0,08 0,02 –5,25 0,00
0,12 0,02 5,46 0,00 0,11 0,02 5,58 0,00

Diskriminatorno vedenje učiteljev
0,21 0,01 14,96 0,00
–0,16 0,02 –6,56 0,00 –0,14 0,02 –6,52 0,00

Opomba: OPŠ – občutek pripadnosti šoli; B – regresijski koeficient; SE – standardna
napaka; t – t-vrednost; β – standardiziran regresijski koeficient; p – statistična značilnost;
R2 – delež pojasnjene variance.

Globalne kompetence učencev in učenk kot napovednik dosežkov
pri preizkusu iz branja, matematike in naravoslovja v raziskavi
PISA

Na področju ugotavljanja povezanosti med globalnimi kompetencami
učencev in učenk ter njihovimi dosežki pri preizkusu iz branja v raziska-
vi PISA (2018) (tabela 12) se je pokazalo, da so se kot značilen napoved-

94
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99