Page 96 - Klaudija Šterman Ivančič in Urška Štremfel • Globalne kompetence slovenskih učencev in učenk: konceptualni in empirični vpogledi. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023. Digitalna knjižnica, Dissertationes 45
P. 96
obalne kompetence slovenskih učencev in učenk: konceptualni in empirični vpogledi

Pri pojasnjevanju dosežka iz matematike (tabela 13) so se kot znači-
len napovednik ponovno potrdile vse obravnavane globalne kompetence
učencev in učenk razen učenčevega zavedanja o globalnih vprašanjih, od-
nosa do priseljencev in spretnosti miselnega prilagajanja. Največji učinek
je ponovno opazen pri učenčevem zaznavanju diskriminatornega vedenja
učiteljev, kjer se eno enoto višja vrednost indeksa v povprečju povezuje z
29 točkami manj pri preizkusu iz matematike, pri pojasnjevanju dosežka iz
matematike pa je največji pozitivni učinek učenčeve zaznane samoučinko-
vitosti pri pojasnjevanju globalnih vprašanj (povišanje dosežka za 15 točk).
Z vsemi vključenimi napovedniki pojasnimo 16 odstotkov variabilnosti v
dosežku iz matematike pri preizkusu v raziskavi PISA (2018).

Tabela 13: Globalne kompetence kot napovednik dosežkov iz matematike v raziskavi PISA
(2018)

B SEB tB p β SEβ tβ p R2 SER2
0,16 0,01
Konstanta 527,02 1,62 324,39 0,00

1 14,85 1,57 9,48 0,00 0,18 0,02 9,37 0,00
0,02 1,45 >0,05
2 3,10 2,14 1,45 >0,05 0,04 0,02 0,92 >0,05
0,02 –2,84 0,01
3 1,89 2,06 0,92 >0,05 0,02 0,02 –2,02 0,05
0,02 0,76 >0,05
4 –5,07 1,78 –2,85 0,01 –0,06 0,02 4,37 0,00
0,02 3,85 0,00
5 –3,86 1,92 –2,01 0,05 –0,04 0,02 3,32 0,00
0,02 –14,76 0,00
6 1,56 2,04 0,76 >0,05 0,02

7 7,85 1,79 4,39 0,00 0,09

8 7,18 1,83 3,92 0,00 0,08

9 5,96 1,79 3,32 0,00 0,07

10 –22,44 1,59 –14,15 0,00 –0,25

Opomba: 1– samoučinkovitost pri pojasnjevanju globalnih vprašanj; 2 – zavedanje o

globalnih vprašanjih; 3 – odnos do priseljencev; 4 – zanimanje za spoznavanje drugih

kultur; 5 – razumevanje perspektive drugih; 6 – spretnost miselnega prilagajanja; 7 –

spoštovanje ljudi iz drugih kultur; 8 – spretnost medkulturne komunikacije; 9 – odzivnost

na globalna vprašanja; 10 – diskriminatorno vedenje učiteljev. B – regresijski koeficient; SE –
standardna napaka; β – standardiziran regresijski koeficient; t – t-vrednost;
p – statistična značilnost; R2 – delež pojasnjene variance.

96
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101