Page 95 - Klaudija Šterman Ivančič in Urška Štremfel • Globalne kompetence slovenskih učencev in učenk: konceptualni in empirični vpogledi. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023. Digitalna knjižnica, Dissertationes 45
P. 95
empirični del

nik dosežka pri preizkusu iz branja potrdile vse vključene globalne kom-
petence učencev in učenk razen zanimanja za spoznavanje drugih kultur
in razumevanje perspektive drugih. Na dosežek iz branja najbolj učinkuje
učenčevo zaznavanje diskriminatornega vedenja učiteljev, kjer se eno enoto
višja vrednost omenjenega indeksa povezuje s povprečnim znižanjem do-
sežka iz branja za 29 točk. Na bralni dosežek bolj učinkujejo tudi učenče-
va spretnost medkulturne komunikacije in spoštovanje ljudi iz drugih kul-
tur (povišanje dosežka za 14 točk) ter učenčeva zaznana samoučinkovitost
pri pojasnjevanju globalnih vprašanj (povišanje dosežka za 11 točk). Z vse-
mi vključenimi napovedniki pojasnimo 26 odstotkov variabilnosti v bral-
nem dosežku pri preizkusu v raziskavi PISA (2018).

Tabela 12: Globalne kompetence kot napovednik dosežkov iz branja v raziskavi PISA (2018)

B SEB tB p β SEβ tβ p R2 SER2
Konstanta 517,01 1,43 362,23 0,00

1 10,97 1,84 5,96 0,00 0,12 0,02 5,91 0,00

2 8,18 1,87 4,37 0,00 0,09 0,02 4,38 0,00

3 5,42 1,85 2,92 0,01 0,06 0,02 2,91 0,01

4 1,77 1,63 1,09 >0,05 0,02 0,02 1,09 >0,05

5 –2,35 1,76 –1,34 >0,05 –0,02 0,02 –1,33 >0,05

6 –4,41 1,82 –2,42 0,05 –0,04 0,02 –2,43 0,05

7 13,48 1,77 7,59 0,00 0,14 0,02 7,77 0,00

8 14,13 1,59 8,86 0,00 0,15 0,02 8,86 0,00

9 4,13 1,72 2,40 0,05 0,04 0,02 2,41 0,05

10 –29,12 1,31 –22,20 0,00 –0,30 0,01 –22,63 0,00

0,26 0,01

Opomba: 1– samoučinkovitost pri pojasnjevanju globalnih vprašanj; 2 – zavedanje
o globalnih vprašanjih; 3 – odnos do priseljencev; 4 – zanimanje za spoznavanje drugih
kultur; 5 – razumevanje perspektive drugih; 6 – spretnost miselnega prilagajanja;
7 – spoštovanje ljudi iz drugih kultur; 8 – spretnost medkulturne komunikacije;
9 – odzivnost na globalna vprašanja; 10 – diskriminatorno vedenje učiteljev. B – regresijski
koeficient; SE – standardna napaka; β – standardiziran regresijski koeficient; t – t-vrednost;
p – statistična značilnost; R2 – delež pojasnjene variance.

95
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100