Page 116 - Klaudija Šterman Ivančič in Urška Štremfel • Globalne kompetence slovenskih učencev in učenk: konceptualni in empirični vpogledi. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023. Digitalna knjižnica, Dissertationes 45
P. 116
obalne kompetence slovenskih učencev in učenk: konceptualni in empirični vpogledi

učencev ter njihovo vključevanje v te dejavnosti, vključno z odprtimi raz-
pravami v razredu. Kot drugi razmislek izpostavijo uvedbo obveznih vse-
bin in aktivnosti državljanske vzgoje tudi v srednješolskih programih, kar
sovpada z nekaterimi dozdajšnjimi pobudami v Sloveniji (npr. Dnevnik,
2019). Pri oblikovanju vsebin (globalne) državljanske vzgoje je torej smi-
selno upoštevati prednosti sistematičnega in kontinuiranega pristopa ter
se zavedati kompenzacijske vloge šole pri usvajanju globalnih kompetenc
učencev iz deprivilegiranih okolij, ki jim jih ni omogočeno usvojiti v zunaj-
šolskem okolju. Pri tem je smiselno upoštevati tudi zaznane prednosti iz-
kušenjskega učenja (npr. mobilnosti, medkulturnih stikov) ter pomena us-
vajanja temeljnega znanja o globalnih tematikah kot pomembnega temelja
za razvoj vseh drugih dimenzij globalnih kompetenc (spretnosti, stališč in
vrednot).

116
   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121