Page 114 - Klaudija Šterman Ivančič in Urška Štremfel • Globalne kompetence slovenskih učencev in učenk: konceptualni in empirični vpogledi. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023. Digitalna knjižnica, Dissertationes 45
P. 114
obalne kompetence slovenskih učencev in učenk: konceptualni in empirični vpogledi

globalnih kompetenc ter njegovih posameznih dimenzij, ki so jih samooce-
nili učenci in učenke v raziskavi PISA.

Raziskave kažejo, da mlajši v primerjavi s starejšimi izkazujejo viš-
jo raven globalnih kompetenc. Upoštevajoč navedeno, bi bilo tudi v Slove-
niji, kjer, kot kaže raziskava PISA (2018), 15-letniki svoje globalne kompe-
tence ocenjujejo nekoliko nižje kot njihovi vrstniki v sodelujočih državah
OECD, zanimivo preveriti raven globalnih kompetenc odraslih državlja-
nov. Ne nazadnje tudi ključni nacionalni (javno)politični dokumenti po-
udarjajo, da je globalno izobraževanje vseživljenjski proces. V tem pogle-
du bi bilo zanimivo ugotoviti, koliko je priložnosti za usvajanje globalnih
kompetenc učencev in učenk višjih letnikov srednjih šol kot tudi študentov
in študentk različnih študijskih programov v Sloveniji.

114
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119